1

Onderwerp: kan dat ook?

Voor een vulling van een chocolade taart?!
Ik wilde de bescuit mix van de webshop met cacao mengen. Dan wilde ik eigenlijk die hemelse modder van koenie. Ook een laagje verse aardbeien. Maar eerst had ik in mijn hoofd om botercreme er tussen te doen (misschien met nutella) en een laagje chocolade. Dit allemaal gaat niet wat kan ik dan het beste doen?
Het klopt toch dat bescuit luchtiger is dan cake?

Als afwerking wil ik chocolade fondant gebruiken en daar 'poker' kaarten op doen. Kan ik die 'poker' kaarten, al eerder maken en dan bewaren? zoja hoe.....
Hoe ver van te voren maken jullie die taart? Ik heb hem zondag nodig?

Al vast weer heel hartelijk bedankt voor het mee denken en jullie advies.

Groetjes Cathelijne

2

Re: kan dat ook?

hallo cathelijne,

als de taart voor zondag is zou ik hem pas zaterdag of zondagmorgen maken, als je er iets van room gaat indoen. als je alleen boterroom en jam gebruikt kan het ook iets langer. de biscuit mix met cacao mengen gaat goed, maar soms wil de biscuit niet goed rijzen met cacaoboter in.
wat je moet doen is : het aantal gram cacao poeder moet je van je biscuitmix nemen. dus bijvoorbeeld als je anders 330 gr biscuitmix zou nemen, dan neem je nu 300 gr biscuitmix en 30 gr cacaomix. en dan ga je 8 minuten mixen zonder de cacaopoeder, en dan nog 2 minuten mixen met de poeder erbij.
qua vulling gaat alles wel wat je daar opnoemt, aardbeien, modder, laagje chocolade, wat jij lekker vindt.

en de pokertaarten, als je die maakt van fondant of marsepein, kan je die echt weken lang bewaren, maar ik zou ze altijd wel in plastic folie en in een tupperware doosje bewaren.

veel succes

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010