1

Onderwerp: Bekleden/versieren?

Hoi hoi, mijn broertje is bijna jarig en hij wilde een chocolade taart. Nu heb ik al verschillende vullingen gezien die ik wel kan gebruiken. Nu de bekleding. Ik zag hier pas poker taarten. Nou dat is echt wat voor mijn broertje. Hij lust alleen geen marsepein. Vorige keer had ik witte chocolade ganache gemaakt, maar die blijft een beetje plakkerig. Kan ik die ook zo maken dat hij echt hard wordt? Of kan ik dan beter fondant(met chocolade smaak) gebruiken? Beide kan je toch kleuren?
Het tafelkleed is ook groen toch? Dan de kaarten of afbeeldingen? hoe maken jullie dat ook weer met rolfondant? Ik heb pas 1 project gehad en dat waren de vlinders van Peggy porschen en die moesten met eiwitglazuur!! Nou wil ik voor die pokertaart platte dingen, dat is toch makkelijker??
Hopelijk kunnen jullie pro's mij, zeer beginnende bakster helpen!!

Kijk uit naar jullie antwoord!!

Groetjes
Cathelijne

2

Re: Bekleden/versieren?

Hoi Cathelijne,

Ik heb vorige week een simpel poker taartje gemaakt wat zeer in de smaak is gevallen bij de heren. Ik heb de plaatjes zoals harten, schoppen etc. gewoon gegoogeld. Uitgeprint en uitgeknipt en dit op rolfondant gelegd wat niet te dun was uitgerold. Daarna uitgesneden. De fiches heb ik ook van fondant gemaakt en de bedragen erop met icing gespoten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Je kunt ook altijd even in mijn album kijken voor het voorbeeld.

Groetjes,
Angela

3

Kan iemand antwoord geven op de ganache vraag?
Met het ene antwoord kan al verder Thanks Angela) maar niet al mijn vragen zijn beantwoord!!

4

ganache blijft altijd een klein beetje zacht/plakkerig volgens mij. Omdat er zoveel slagroom in zit (in verhouding) krijg je dit niet hard.
Wel kan je gesmolten chocola eroverheen gieten, dit wordt natuurlijk wel hard nadat het afgekoeld is.

Mijn website: Presentaart

5

mascha schreef:

ganache blijft altijd een klein beetje zacht/plakkerig volgens mij. Omdat er zoveel slagroom in zit (in verhouding) krijg je dit niet hard.
Wel kan je gesmolten chocola eroverheen gieten, dit wordt natuurlijk wel hard nadat het afgekoeld is.

Dat kan, maar je hebt kans dat het chocola gaat breken als het een te dunne laag is, omdat de taart zacht is.
Van horen zeggen heb ik gehoord dat de rolfant met choco smaak erg lekker is. Succes met verzinnen

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Ik heb trouwens zelf ook weleens chocolade over een taart gegoten (vroegah, toen ik nog niet voor het echie taarten maakte ;)), en toen voegde ik altijd een klein beetje boter toe, dan wordt het dus niet meer keihard (gaat ook het breken tegen), maar wel hard (harder dan ganache).
Maar die chocolade fondant lijkt me makkelijker hoor.
Smaakt die echt naar chocola? Ik krijg dan altijd zo'n nep-chocolade-smaak idee :/

Mijn website: Presentaart

7

Misschien kan je de fondant met cacao kleuren, dan wordt hij bruin en smaakt hij naar chocolade (niet nep).