Onderwerp: Kan je van fondant rolfondant maken?

Hoi,

Ik heb van een bevriende bakker 15 kg fondant gekregen.  Nu blijkt het gewone fondant te zijn en niet rolfondant.  Ik heb hier op de site al verschillende keren gelezen dat hij dan niet bruikbaar is om er taarten mee te bekleden, maar ik vroeg mij af of je er door het bijvoegen van het

2 Laatst bewerkt door kristien (03-08-2007 16:06)

Re: Kan je van fondant rolfondant maken?

Hier heeft ook eens gestaan dat iemand er wel fondant van maakte door er een massa poedersuiker doorheen te doen. Ik weet niet meer wie het was.. Ik geloof dat zij het gebruikte om een auto te boetseren, maar het werd dan wel een suikerbom!
Dat kan geweest zijn als antwoord op een vraag die ik toen stelde (fondant van de makro ofzo)

... neen ik vind het niet terug..

3

Je kan van fondant helaas geen rolfondant maken. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan gebruiken hoor. Je kunt er wel cupcakes mee glazuren, je krijgt dan net zo'n laagje als op een tompouche. Jammie. En zo'n laagje kun je ook op een taart doen maar dan moet je het smeren ipv rollen. Ietsje verdunnen, ietsje verwarmen en smeren.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

En anders kan je het altijd proberen te verkopen hier, of op marktplaats ofzo???