1

Onderwerp: en weer een fondant vraag

Ik heb nog nooit met fondant gewerkt en gisteren bij een bakkerszaak in zoetermeer kon ik (dacht ik..) rolfondant kopen het zag er erg vloeibaar/stroperig uit maar ik dacht ik bekijk het thuis wel.

Nou ik heb 500 gram van dat spul gekocht (voor 3,50) maar ik kan er niet mee werken als met marsepein ik vraag me af of het dus wel rolfondant is of iets anders.

Ik kan het eruit pakken en mooi neerleggen maar iets uitsnijden of zo kan niet laat staan losmaken....

wie weet wat ik nou gekocht heb??!!!

liefs Karen

2

Re: en weer een fondant vraag

Je hebt fondant gekocht ;) Alleen is dat wat anders dan rolfondant. Je kunt het bijvoorbeeld over cupcakes gieten en gebruiken zoals Peggy Porschen dat doet in haar boek 'Hoe versier ik een lekker koekje'. Het droogt wel op, en is dan vergelijkbaar met het roze van roze koeken.
(het is dus w

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

hahaha okee lekker dom dus...ik heb kleine taartjes gebakken dus ik kan het daar overheen gieten of over de cakejes die mijn dochter wil uitdelen na de vakantie

en idd het is wel lekker smaakt zoet en naar suiker!

ben dus lekker bezig... na mijn vakantie maar eens een starterspakket hier bestellen!!

bedankt in elk geval!!!

4

Ik vind het niet lijken op het roze van roze koeken, maar wel op het roze van tompouchen. Het wordt namelijk niet zo droog hard als op de roze koeken.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep