1

Onderwerp: Uitrollen fondant

Hoi,

Ik heb op aanraden van enkelen van jullie bij Blokker het tafelzeil gekocht en ik moet zeggen dat het erop leggen nu inderdaad gemakkelijk gaat maar.............. het uitrollen is zo'n probleem. Ik krijg de fondant niet groot genoeg. Ik heb het nu een paar keer los gemaakt zodat het weer wat verder uitrolde maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Gebruik ik te weinig om uit te rollen of doe ik iets anders niet helemaal goed?

Bedankt maar weer.

Groetjes,
Angela

2

Re: Uitrollen fondant

het hangt ervan af hoe dik het is als je het uitgerold hebt.
Als het ongeveer zo dik is als een euromunt, of ietsje dikker (is wel zoeter maar wel mooi strak) is het oke. Te dun uitrollen is alleen maar moeilijk glad krijgen.
Dus 2 mogelijkheden, je moet meer nemen om een grote lap te krijgen (kijk eens bij schema's op www.felicitaartjes.nl daar staat hoeveel je ongeveer nodig hebt voor een taart). Of je moet even de fondant/marsepein goed doorkneden. Dit is wel zwaar met grote brokken (beter even in 2 stukken doen en dan allebei goed doorkneden, je kan ook een paar seconden in de magnetron, niet te lang!), door het kneden wordt het warmer en soepeler, waardoor het uitrollen ook een stuk makkelijker gaat.
Succes ermee.

Groetjes mascha

Mijn website: Presentaart

3

Re: Uitrollen fondant

Bedankt Mascha. Ik denk dat ik te weinig fondant heb gebruikt en het daardoor te dun moest uitrollen om het nog passend te krijgen over de taart. Het strak bekleden ging daardoor inderdaad ook wat lastiger.

Groetjes,
Angela