Onderwerp: Stapeltaart voor 50 personen ( verassingstaart ) + nog 1 taart
Hoi,
Iemand die ik ken werd gisteren 30, ze had al 1 taart bestelt ( de rode ) Maar ze wilde het niet groot vieren, de zus en der moeder hebben een verassingsfeest georganiseerd en wilde graag dat ik een taart maakte voor 50 personen. De zus vertelde ze zou het zo leuk vinden want ze heeft het vaak over je taarten. Nou tuurlijk doe ik het. Gelijk mijn nieuwe keuken inwijden in mijn nieuwe huis. De bakpannen van Wilton gekocht bij de webshop en alles ging perfect, alleen de blauwe en gele taart hadden paar kleine scheurtjes. En toen alles op elkaar gestapeld was werd de taart ontzettend zwaar, dus mijn vader en moeder zijn me komen ophalen met de auto en mijn vader de taart tillen want zelf lukte het mij niet.
Die ene taart zou ik gisteren om 13.00 bezorgen maar ja omdat ik al om 7.00 aan de weer was met die stapeltaarten redde ik het niet dus mijn moeder heeft het gebracht en een smoes gezegd. Dus s'avonds op het feest hadden ze de taart verstopt en toen zag ze me en toen zei ze : Je zou niet komen omdat je niet goed hoort ( ben slecht horend en hele harde muziek zou er zijn ) En toen zei ik : Ja maar je wordt maar 1 x 30 dus dacht kom even kort langs dus dat vond ze helemaal te gek. En toen kwam plotseling die hoge taart,ze vond het heel erg leuk !!!!!
De vullingen waren :
Blauwe = marscrapone + kersen
Gele = Banketbakkersroom
Paarse = vanille kwark
Roze = heel klein beetje kwark.
En nu houdt ik voor vandaag een luier dag want ben KAPOT na die grote bestelling, dit is trouwens ook mijn laatste taarten want donderdag wordt ik geopereerd aan mijn oor en dan zit taarten bakken er even niet bij want het is te zwaar werk zei de dokter. Dan was dit een goede afsluiter.
groetjes,
Manika
www.taartenvanmanika.nl