1

Onderwerp: Mijn cake in de blokkerbal wordt maar niet gaar.

Goedemorgen,

Ik heb net een blokkerbal aangeschaft en ben lekker aan de slag gegaan. Alleen mijn cake (biscuitmix) wordt in het midden maar niet gaar. Oven zelfde temp. ingesteld als normaal. Doe ik iets fout?

2

Re: Mijn cake in de blokkerbal wordt maar niet gaar.

Nee hoor je moet alleen een bloemennagel in het midden zetten dan krijgt hij vanbinnen uit ook warmte anders kan je wachten tot je een ons weegt.
Dus als ik jou was even overnieuw beginnen en op de bodem in het midden eerst even een bloemennagel of zo iets wat de warmte kan geleiden en dan op de gewone temp de oven in.
Als het goed is krijg je dan een mooie bol

Pluk de dag!

3

Dank je wel!
Iik heb het inderdaad weggegooid en ga maar eerst even een bladnagel bestellen voor ik weer een poging waag!

4

het kan ook met iets anders van metaal hoor, een sat

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Dan ga ik vanavond gelijk weer aan de slag!
Dank je wel.

Groetjes,
Nancy

6

rare vraag misschien maar ik zie het woord vaker verschijnen, maar wat is een blokkerbol?

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

7

de blokkerbol is eigenlijk een rvs beslagkom van de blokker die een heleboel mensen hier gebruiken om in te bakken.
Er is ontzettend veel over geschreven, dus met de zoekfunctie zul je genoeg kunnen vinden over de blokkerbol :D
Nu ook heel hip zijn de Ikea-bolletjes ;), net zoiets (rvs halve bolletjes), alleen in allerlei verschillende maten.

Mijn website: Presentaart