1

Onderwerp: muisjes aan de zijkanten

Hoi allemaal,

Ik ga mijn eerste geboortetaart maken en wil graag met roze/witte muisjes de zijkanten bekleden. Ik dacht zelf aan de bovenkant een roze ronde plak fondant, de zijkanten met rozebotercreme insmeren en dan de muisjes er tegen aan plakken. Is dit de techniek die jullie ook gebruiken of vallen dan alle muisjes ervanaf? Ik hoor graag jullie adviezen en technieken.
Mijn nicht heeft nu weeen dus ik verwacht dat het vannacht geboren wordt!!! ik mag bij de bevalling zijn dus reuze spannend. Dan wil ik morgen de taart afmaken dus het is een beetje spoed!
Alvast bedankt voor jullie tips!
Liefs Wendy

2

Re: muisjes aan de zijkanten

neen, de muisjes vallen er niet vanaf.
het enige wat kan gebeuren is dat de kleur van de roze of de blauwe er een beetje afgaat door het natte van de botercreme (veronderstel ik) maar op het totaal van de taart valt dit niet op hoor.

3

Hoi Wendy, ik heb gisteren net een verlate geboortetaart gemaakt (moet hem nog posten, hij is niet echt spectaculair). maar ik weet wel dat het wil hoor zoals je het beschrijft. Wel vond ik dat de muisjes vandaag iets zachter waren, maar dat vonden wij juist wel lekkerder, hoef je niet zo hard te kauwen. Ik had trouwens de botercreme mix van de webshop gebruikt. weet niet hoe het is met zelfgemaakte (boter en poedersuiker).

Groeten Nathalie

4

Het moet lukken zo hoor. Eerst de bovenkant bekleden en dan de zijkanten aanzetten.

Je kan het ook andersom doen trouwens, dan krijg je een soort reuze-beschuit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PF3BP66I.jpg
Wat je op deze foto helaas niet goed ziet, is de reep bruine fondant aan de zijkant. De muisjes dus bovenop, het geheel wordt zo net een grote beschuit met muisjes. Ik moet wel ergens een foto hebben waarop je de zijkant ook ziet.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Bedankt voor de tips! Het is gelukt hoor! het was wel een geknoei overal vlogen de muisjes naar toe maar de taart staat al bij de taartenparade!