1

Onderwerp: sponscake

hallo, ik heb een lekker recept, die ik met jullie wil delen! uit indonesche keuken

SPONSCAKE
benodigdheden:
6 eieren
200 gr suiker(basterd)
2 zakjes vanillesuiker 
1 zakje bakpoeder
200 gr zelfrijzendbakmeel
0,10 liter zonnebloemolie
0,10 liter melk
half flesje pandan ( te koop bij indonesche toko)
snufje zout

eieren splitsen, eigeel en suiker + vanillesuiker mixen totdat het lichtgeel is geworden, olie en melk erbij mixen, en daarna zelfrijzendbakmeel toevoegen.
de pandan erbij +een snufje zout,

nu het eiwit stijf mixen , totdat het compact dat je het bijna op de kop kan houden, zonder dat het eruit valt!!!!!

daarna toevoegen aan het eerste beslag, met een spatel heel voorzichtig er doorheen mengen, goed de bodem meenemen, niet te hard want dan slaat het beslag door!!!

als alles goed gemengd is , in een vorm het liefst rubbere tulband,ingesmeerd met een klein beetje zonnebloem olie.
in de voorverwarmde oven in het midden, op 180/ 200 graden, onderwarmte eerste 30 min daarna 15 a 20 min boven en onderwarmte
als het goed is gaat hij heel erg rijzen, en kan een beetje overstromen, ik leg altijd aluminiumfolie op de bakplaat.
als de cake helemaal gaar is , gewoon even mes insteken om te kijken of de binnenkant helemaal gaar is, uit de oven even op het aanrecht afkoelen, na afkoelen, rubber verwijderen en smullen maar!!!!!!!

gr sonja moal

2

Re: sponscake

Wat is dit voor cake > Om zo te eten en plakjes van te snijden od om te decoreren ??

3

Re: sponscake

Ohhhhhhhh lekker, mijn buurvrouw van toen ik nog thuis woonde maakte dit altijd.
Altijd in het fel knalgroene kleur.
mMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
En inderdaad Nicole ,om zo te eten dus.