1

Onderwerp: moka hazelnoot creme

Op mokka hazelnoot taarten zitten altijd van die toeven, die zijn vrij hart want als je je vork erin zet kan je er een stukje vanaf prikken. Het smaakt naar moka. Het zit vaak ook tussen de hazelnootschuimtaarten. Ik wil graag weten hoe je dit maakt, heeft iemand enig idee.
Alvast bedankt

Groetjes Jojanneke

2 Laatst bewerkt door marlies (19-07-2007 19:42)

Re: moka hazelnoot creme

even zoeken bij de recepten evelien heeft zoiets geplaatst en het heet schuimpjes met
kristal suiker je kan er dan ook nog een smaakje doorheen doen...
misschien werkt een linkje ook wel

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … php?id=777

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

3

Ik bedoel niet het schuim, zoals in een schuimtaart. Maar echt het soort slagroom wat boven op zit, alleen dan in moka smaak en steviger

Groetjes Jojanneke

4

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Volgens mij is het boter (en dan denk ik margarine, dit is volgens mij iets harder dan roomboter, of half om half) met hazelnoot-essence en een beetje suiker. Maar het is niet zo zacht als botercr

5

Ik heb een recept gevonden op het internet, zal het hier neerzetten mochten mensen het ook willen voor tussen hun taart.

Mokkacreme: 110 gram basterdsuiker, 80 milliliter water, 4 eierdooiers, 1 eetlepel oploskoffie, 250 gram boter in stukjes

Mokkacreme: vermeng suiker en water in een pan. Al roerend verhitten tot het mengsel kookt. Laat zonder deksel en zonder roeren 2 minuten pruttelen. Laten afkoelen. Eierdooiers en oploskoffie stijfkloppen. Giet, al mixend, de afgekoelde siroop in een straaltje op het eimengsel. Boter licht en romig kloppen. Giet eimengsel over boter en klop 4 minuten. Laat 15 minuten afkoelen.

Groetjes Jojanneke

6

Ik denk dat je hetzelfde soort spul bedoelt wat je wel eens op van die marsepeinen chipolata taarten vind als decoratie.
Het is niet van boter maar van slagroom met veel gelatine en een smaakje.
Maar het recept ervan heb ik niet.
Kan het eens navragen aan de zwager van mijn zusje die dus bakker is.
Het is in ieder geval heerlijk spul hihi

7

miekpiekje schreef:

Ik denk dat je hetzelfde soort spul bedoelt wat je wel eens op van die marsepeinen chipolata taarten vind als decoratie.
Het is niet van boter maar van slagroom met veel gelatine en een smaakje.
Maar het recept ervan heb ik niet.
Kan het eens navragen aan de zwager van mijn zusje die dus bakker is.
Het is in ieder geval heerlijk spul hihi

Als je dat zou willen doen voor mij heel graag, ben namelijk wel heel benieuwd en ik vind dat echt heerlijk. Lijkt me ook erg lekker tussen een taart.
Alvast bedankt

Groetjes Jojanneke

8

Het zit ook op van die gebakjes..
Onderkant een soort zanddeeg (rond met kartels aan de rand) en dan gevuld met van die botercreme of wat dan ook) en een klein laagje mokka glazuur en dan zo'n toef van de creme er bovenop met 1 (gesuikerde) hazelnoot

Die bedoel je toch ???
Ik vind dat spul altijd erg boterig smaken, dus ben wel benieuwd wat dat is

9

Ik heb er een plaatje van gevonden zoals je de gebakjes bij de bakker besteld, heb het internet adres erbij gezet zodat het voor iedereen duidelijker is. Dan bedoel ik de creme er tussen

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h … l%26sa%3DG

Groetjes Jojanneke

10

Ik maak zelf iets wat er op lijkt door mokka-oploskoffiepoeder te mengen met slagroom, en het vervolgens op te kloppen tot het een soort botercreme wordt (langer dan wanneer je slagroom opklopt dus).

11

Volgens mij is dat gewoon botercreme wat is opgesteven in de koelkast.
Met oploskoffie erdoor en hazelnoot aroma kom je een heel eind.
Oja, dan wel de botercreme van de webshop want als jeh het zelf maakt wordt het nooit zo smeuig als de mix.
Succes ermee