1

Onderwerp: een marshmallowfondant vraagje

Hallo dames,

In het recept die op de site staat, staat 1 cup (mini)marhsmallows. Ik heb 1 grote zak van 500 gram aan marshmallows gekocht. Nou is mijn vraag wat is gelijk aan 1 cup?

Marshmallowfondant

Ingredi

2

Re: een marshmallowfondant vraagje

Volgens deze site---->> http://www.onlineconversion.com/auto_convert.pl

is 1 cup: 236.58824 ml Oftewel ongeveer 240 ml.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Dan ben ik er eigenlijk nog niet uit hoeveel gram of aantal marsmallows dat is. Want melk, water etc. wordt met ml gemeten toch?

4

Dan pak je een maatbeker en die vul je dan met 240 ml marsmallows....goed aandrukken staat er dus gewoon tot 240....

5

Oh zo, nu begin ik het pas te snappen haha, bedankt voor je hulp! :)

6

Hihi, graag gedaan.

7

Ik neem gewoon een handvol (soms een groot hand soms een kleintje ;)) marshmallows+een eetlepel water. Dat in de magnetron +/- 30 sec. en dan poedersuiker tot dat het elastisch genoeg is en niet meer plakt.

8

Moet je dat dan ook echt blijven kneden tot het soort het een glad/zacht deegje wordt? en hoelang kan je het bewaren? kan het ook in de vriezer bewaard worden? (ja sorry ik ben nog maar een beginner, weet er nog niet zoveel van hihi:p)

9

het maakt eigenlijk niet exact uit hoeveel het er zijn hoor, je moet er toch poedersuiker bij doen tot het een dikke kneedbare massa is. In het begin is dit echt heel kleverig, blijft overal aanplakken, ook aan je handen dus start mss beter met een vork.  Hoe meer poedersuiker hoe beter het gaat kneden, ik heb er toen ik het maakte zoveel bijgedaan tot het niet meer plakte.
Blijkt het dan toch teveel te zijn (dan is het soms t

10

Inderdaad zoals kristien zegt, je kunt beter in het begin een vork/lepel gebruiken om te kneden, en steeds poedersuiker erbij doen. Anders zitten je handen helemaal onder en kun je niets meer :) 
Ik doe altijd in de kom waarin ik ga kneden alvast een laagje poedersuiker en roer daar dan de gesmolten mm doorheen. En dan blijven roeren, roeren, poedersuiker erbij en weer roeren etc. tot alles een beetje aan

11

Bewaren: ik hou de houdsbaarheidsdatum van de marshmallows aan. En dan goed inpakken in huishoudfolie, in een luchtdichte emmer.
Dit kan alleen bij "schone" mmf (geen resten van cake/botercreme of iets anders)
Je eigen smaak en reukvermogen zijn ook een goede raadgever over de toestand van je mmf.

12

Helemaal top meiden! dank jullie wel voor de duidelijke uitleg :thumb:

Ik ga morgen de mmf (proberen) te maken :9

13 Laatst bewerkt door Carina (27-07-2007 11:12)

En zo kun je het ook doen, succes ermee :)

Fondant maken van marshmallows.
Te gebruiken: 1 cup marshmellows, 1,5 cup poedersuiker, 2 eetlepels water volgens recept van Lonnes.
Je kunt ze gebruiken van de Hema, of van ander merk

Je kunt het doen volgens beschreven manier of:                                               Marshmallows met een paar eetlepels water in de magnetron smelten, 20 sec, roeren, weer 20 sec, roeren totdat het een papje is en daarna in porties steeds poedersuiker toevoegen totdat het weer klei is. Eerst roeren en bij 'balvorming' overgaan op kneden. De preciese hoeveelheden zijn helemaal niet belangrijk!
Of je neemt 100 gram marshmallows en 2 eetlepels water
en dan poedersuiker toevoegen tot het niet meer te roeren is en dan verder kneden met de hand en steeds poedersuiker toevoegen tot het een stevige bal wordt
Echt wachten met kneden tot dat het een grote bal is, want als je eerder met de handen kneed heb je het geheid aan je handen plakken en das erg lastig werken. Doe daarom eerst de poedersuiker in de kom en maak een kuiltje, dan de gesmolten marshmellows in de kom en dan met een vork of lepel omroeren/kneden.

Toen ik voor het eerst mmf ging maken, heb ik deze topics van de site gehaald en even gekopieerd in een word document.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

14

Gisteren had ik een heel antwoord getypt wat ik vervolgens niet kon posten omdat mijn verbinding eruit lag. Gelukkig had ik de tekst nog even gekopieerd en in een txt bestandje geplakt. Maar natuurlijk later vergeten alsnog te posten... Hierbij toch nog even mijn uitleg (ander s is het zo zonde van het typen... haha):

Ik gebruik op 100 gram marshmallows 20 gram water en 300 gram poedersuiker. Dit zijn wel ongeveer hoeveelheden want het kan verschillen tussen de merken marshmallows.

Je begint met de mms en water in de magnetron tot de mms heel groot zijn opgezwollen.
Dan haal je het eruit en roer je het door.
Daarna begin je met het toevoegen van de gezeefde poedersuiker.
Beetje voor beetje werkt met de hand het gemakkelijkste, als je een mixer gebruikt kun je er meteen een hele boel door doen. Met de mixer worden het vaak eerst een boel losse stukjes maar als je het dan doorkneedt blijft het wel aan elkaar plakken hoor.
Doorkneden tot de suiker volledig is opgenomen en de kleibal bijna stevig genoeg is. Bij het afkoelen wordt het nog harder en steviger.
Als je veel last hebt van het plakken (en het kan echt superplakkerig zijn) kun je je handen en werkvalk insmeren met wat Crisco/ Trex/ wit blok hard frituurvet. Daar proef je niks van maar het werkt veel handiger.

De mmf kun je net zo lang bewaren als de uiterste houdbaarheidsdatum op de zak met mms. Tenzij er iets anders doorheen komt bij het verwerken (cake-kruimels, botercreme e.d.) Dan zie je vanzelf als het niet meer goed is.

Je kunt het gewoon goed ingepakt in een stukje huishoudfolie en dat dan weer in een goed afgesloten bakje bewaren. Het is niet nodig om het in de koelkast of vriezer te bewaren.

Veel succes ermee!!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

15 Laatst bewerkt door huismuis (27-07-2007 15:45)

Ik ben net klaar. Het was een hele klus, het bleef maar plakken en ik steeds maar meer poedersuiker erbij gooien tot de hele bus op was en toen nog een halve bus erin gegooid zelfs dat was niet genoeg en heb toen nog wat suiker gemalen tot poedersuiker, omdat de poedersuiker op was.

Ik bleef maar roeren het ging even goed dus ik dacht laat ik me rechtere hand ook maar gebruiken, even later deed ik me linkere hand erbij en jullie zullen het misschien al voelen aankomen, me handen zaten gewoon helemaal onder plakkerige marsmallow (vergeten mijn handen in te vetten :rolleyes:) Uiteindelijk is het toch 1 mooie bal van marshmallow fondant geworden :D

Was wel heel leuk om te maken hoor! heb het nu bewaard, ga morgen waarscheinlijk de biscuit maken en dan wordt het me eerste taart :Y

Nogmaals bedankt voor jullie hulp ;)

16

Ik heb gisteren ook MMF voor het eerst gemaakt. Het ging hartstikke goed! Ik had donderdag wel een zak poedersuiker bij makro gehaald want de andere was op. Ik has precies gedaan wat er in het recept stond en het plakken viel hartstikke mee. ik heb een zak MM van 750 gram bij de sligro gekocht en ik heb daarvan 3 kilo fondant gemaakt. Het had ook 3,5 kilo kunnen zijn maar we hebben zelf ook gesnoept. Ik ben nu ook heel benieuwd hoe het werkt bij het bekleden. Ik ga vandaag ook een kapsel maken en ermee bekleden.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

17

huismuis schreef:

Ik ben net klaar. Het was een hele klus, het bleef maar plakken en ik steeds maar meer poedersuiker erbij gooien tot de hele bus op was en toen nog een halve bus erin gegooid zelfs dat was niet genoeg en heb toen nog wat suiker gemalen tot poedersuiker, omdat de poedersuiker op was.

Ik bleef maar roeren het ging even goed dus ik dacht laat ik me rechtere hand ook maar gebruiken, even later deed ik me linkere hand erbij en jullie zullen het misschien al voelen aankomen, me handen zaten gewoon helemaal onder plakkerige marsmallow (vergeten mijn handen in te vetten :rolleyes:) Uiteindelijk is het toch 1 mooie bal van marshmallow fondant geworden :D

Was wel heel leuk om te maken hoor! heb het nu bewaard, ga morgen waarscheinlijk de biscuit maken en dan wordt het me eerste taart :Y

Nogmaals bedankt voor jullie hulp ;)

Dit komt me heeel bekend voor :lol:

18

Ik heb het vorige week ook geprobeerd, maar mijn mmf werd heel brokkelig en kon niet dun uitgerold worden. Wat is er dan mis mee? Ik dacht dat er mischien te veel suiker in zat, maar alles wat ik probeerde (gesmolten marshmallows, druppels water) hielp niet :(

19

Misschien had je te veel suiker gebruikt. Ik had beetje bij beetje suiker toegevoegd. Had je ook crisco gebruikt? Misschien ga je doordat het een beetje plakkerig is makkelijk meer suiker toevoegen. Door crisco gaat het minder plakken.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

20

Hmm, toch ook maar eens een poging wagen hieraan. Marshmallows, waar haal ik die nou weer vandaan. Ga maar eens op zoek..

21

Pooh,
Als je marshmallows gaat kopen kun je kijken in principe bij alle supermarkten. Ik heb goede ervaringen met die van de Hema (eigen merk) maar ook van Frisia (geel roze zakken), deze kun je bijna in elke supermarkt kopen. AH, C1000. Je hebt dan echter wel alleen witte

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

22

Dank je, volgende week is mijn taartenwinkel weer open en die zit vlakbij de hema, dus..............

23

Gemaakt. Keuken puinhoop, resultaat goed.
Had gisteravond al wat gemaakt, daar kwam die puinhoop van. Vandaag weer, veel minder puinhoop. Dat van gister heb ik bij vandaag gedaan want ik vond hem best hard geworden, denk te veel suiker. Dus bij de andere gedaan en daar zat minder suiker in.

Wordt het wel vaker zo hard? Ik had het toch wel goed verpakt, stevig in huishoudfolie en dat zat weer in een boterhamzakje.

24

Hallo,
Ik heb vorige week ofzo ook mmf proberen te maken, van zomaar een handjevol marshmallows en water en poedersuiker. Maar wát een kleefboel werd dat! Na een hoop poedersuiker werd het eindelijk wat meer kneedbaar haha mn handen zaten er echt helemaal onder! Toen het een klein balletje was geworden had ik het weggelegd in een plastic zakje, later wilde ik een roosje proberen te maken, dat ging ook wel, maar als ik iets wilde plat drukken kleefde het nog best aan mn handen eigenlijk. Volgende keer misschien nog meer poedersuiker?
Ik vond het op zich wel leuk om te doen, maar halverwege werd ik niet zo lekker dus moest ik even gaan zitten, maar dat was na een poosje zitten ook weer over, dus ik ga het MMF z

25

Moet ik de schaal nog bewerken voor ik de MM ga smelten? Insmeren? Moet dat crisco zijn of kan gewoon boter ook? En je handen ook invetten? Ook crisco (of boter)?

Groetjes,
Pauline.