1

Onderwerp: vraagje betreft het vullen

ik heb botercreme gebruikt voor de laag tussen de biscuit en de mmf. Was niet goed gelukt en het wer waterig.

Ik heb  een geboorte taart voor me zoontje gekocht en daar zat wat smeuïgs en ontzettend lekker tussen.

Ik vraag me af wat dat had kunnen zijn. Het was geen botercreme.

zijn er ander opties???

alvast bdankt dames

2

Re: vraagje betreft het vullen

Heb je de botercreme gemaakt van de mix van de webshop ? Want DIE is super lekker vind ik !!!!
Misschien was het een soort mousse anders ? FF aan de bakker vragen ??!!! EN dan hier vertellen ;)

3

ok is trouwens een goed idee
ff vragen maar kan wel een poosje duuren ik zit momenteel zonder vervoer en een kleine baby en als ik het goed heb zijn ze met vakantie en is de zaak gesloten maar zodra ik de kans krijg zal ik het vragen en natuurlijk met jullie deelen ;)

4

Even een telefoontje aan wagen zou ook een mogelijkheid zijn.
Succes!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

5 Laatst bewerkt door chanel (24-07-2007 13:27)

thanks ;)

6

De botercreme van de webshop is erg lekker maar is alleen geschikt voor als vulling vanwege het vochgehalte.  Je botercreme om af te smeren werd waterig?? Maar er hoort geen water in te zitten kijk maar eens bij de recepten van dit forum.
Het recept wat hier staat werkt perfect om je taart egaal en"vochtdicht" te krijgen.
Wellicht was je taart gevuld met banketbakkersroom ook erg lekker en veel gebruikt
SUCCES :-D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

7

was het wit? dan zou het ook bc met risco kunnen zijn ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

riteke schreef:

De botercreme van de webshop is erg lekker maar is alleen geschikt voor als vulling vanwege het vochgehalte.  Je botercreme om af te smeren werd waterig?? Maar er hoort geen water in te zitten kijk maar eens bij de recepten van dit forum.
Het recept wat hier staat werkt perfect om je taart egaal en"vochtdicht" te krijgen.
Wellicht was je taart gevuld met banketbakkersroom ook erg lekker en veel gebruikt
SUCCES :-D

De botercreme van de webshop is supergeschikt om af te smeren, ik doe het altijd en het gaat geweldig!!!!!! En het is v

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

belluna schreef:

was het wit? dan zou het ook bc met risco kunnen zijn ...

dat zou het geweest kunnen zijn. Maar botercreme is het zeker niet.

belluna waar van wordt dat precies gemaakt een recept of kan je het kant en klaar kopen

10

het is een soort plantaardig vet, helemaal wit, gebruik even de zoekfunctie voor meer info, ik gebruik het zelf niet.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11 Laatst bewerkt door riteke (25-07-2007 15:26)

Crisco is shortening. Crisco is het merk.
Het is een plantaarig vet dat je ook goed kunt gebruiken om je fondant iets soepeler te maken (of iets niet te laten plakken op een oppervlakte) en voor botercreme natuurlijk ;)
Het recept voor witte botercreme staat op Saskia (dutchdecorator) haar site (handig)

Spierwitte botercr

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl