1

Onderwerp: hoe lang kun je taart bewaren?

Zoals het onderwerp al zegt maar nu iets specifieker;
heb zondag een taartje gemaakt, maar had veel te veel beslag dus heb nog 2 kleine taartjes erbij gemaakt, waarvan er

2

Re: hoe lang kun je taart bewaren?

Jahoor!!!  Kan best.  Mijn taart is van zaterdag en wordt ook as. woensdag opgegeten( we hebben al een kleine taartje ervan zondag opgegeten) , zolang je taart niet kontinue derin deruit gaat, en gewoon konstant koud blijft , blijft het zeker een week goed!!!

3

Ik vind het persoonlijk vijf dagen wel te lang. De kwaliteit zal er zeker niet beter van worden. Maar dat is persoonlijk en als het om eigen consumptie gaat kun je het natuurlijk altijd proberen. :-D
Je zou ze ook kunnen invriezen, dan zijn ze nog lekker vers bij consumptie.

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

4

Ook ik eet geen taart meer van 5 dagen. Als het zolang gaat duren voor ik het opeet dan zet ik het in de vriezer. Ik eet alleen taart dezelfde en de volgende dag, en h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Dank voor jullie antwoorden! uhm, de vriezer stom zeg daar was ik eigenlijk nog niet opgekomen. Hij is wel al gevuld en bekleed (mmf). Hij is inderdaad voor eigen consumptie. Ach ik prop hem gewoon in de vriezer, zie wel hoe hij eruit komt, weggooien kan altijd nog.

6

jella schreef:

Ach ik prop hem gewoon in de vriezer, zie wel hoe hij eruit komt, weggooien kan altijd nog.

Ho ho ho niet weggooien! Hoeft echt niet! Gewoon opeten! (wel eerst laten ontdooien :lol: )

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ijstaart is ook heel lekker hoor!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

@ Pooh: Maar dan wel van ijs hoor!!!

9

haha! Heb hem in de vriezer gedaan! maar had een stukje van de andere taart weggegeven, en diegene zei vandaag: "oh ja, helemaal vergeten je taart te eten, zou hij nog goed zijn?" Weet niet, ik zal even proeven, want had hem ook gegeten op de dag dat ie gemaakt was :) niks op aan te merken! Dus ja, het kan nog!

Hoe lang maak ik de sponge cake bewaren? en hoe voorkom je dat sponge cake uitdroogt in de koelkast? Welke temp. en welke is de beste om sponge cake te bakken in hete lucht of oven?

bedankt Maria