1

Onderwerp: boter creme

ik heb gisteren een chocolade taart gemaakt en daar heb ik botercreme van crisco tussen gedaan
ik moet zeggen dat ik daar erg goede reacies op kreeg
ik vond het zelf ook lekkerder dan met gewone boter
ik doe altijd roomboter met poedersuiker,citroensap,citroen aroma en een klein beetje melk
maar je blijft altijd de boter proeven vind ik maar dat vond ik met crisco echter helemaal niet
niet dat ik nu altijd crisco ga gebruiken maar als vulling wel
ik moest het even vertellen 
groetjes monique

2

Re: boter creme

Leuk dat je dat wel even vertelt hier want ik heb altijd het idee gehad dat Crisco juist heel viezig vet zou smaken...handig om te gebruiken als je echte witte botercreme wilt spuiten maar verder niet...dacht ik

Nou gebruik ik altijd de mix uit de webshop dus heb ook geen idee hoe gewone botercreme smaakt;)

Moet het tch allemaal maar eens een keer gaan proberen vrees ik...of misschien proeven op de cupcake-picknick ...;)

Groetjes Nicole

3

wat is Crisco?  Een merk boter?

Groetjes Kirbie

4

Kirbie schreef:

wat is Crisco?  Een merk boter?

Groetjes Kirbie

Een blikje amerikaans plantaardig wit vet.

5

a ha weer wat gelleerd. En waar kun je dat kopen (buiten de webwinkel dan wel want die is dicht nu.)

Kirbie

6

Dat kan je o.a. bij de toko kopen.

Hoi Monidick,

ik gebruik altijd blue band margarine en dan heb je geen last van de botersmaak.(als je lang mixt wort het ook mooi wit!)
misschien kun je dat een keer proberen het is in iedergeval een goedkopere oplossing dus stel dat je dat ook wat vind dan spaart het lekker uit.

Ikzelf ben begonnen met decoreren in Amerika en dus gebruikte ik altijd crisco het fijne ervan is dat het nergens naar smaakt en wit is.
leuk detail in dit geheel is    De amerikanen gooien er botersmaakessence door!!!!!!!!!!!
er bestaat daar zelfs crisco waar de botersmaak al door zit maar in de 101 kist van wilton zit dus een hele grote fles botersmaak!!!!!(vies joh!)

groet,
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

8

Hahahah, Saskia.... ik moet ook altijd zo lachen om jouw beschrijvingen van de dingen op z'n "Amerikaans"... maar (uiteraard) is het wel waar... ;)

Ik heb eens een "echte" Amerikaanse taart laten 'ontleden' en toen kwam dit verhaal ook naar boven...

Dank voor je tip Monique! Ik was ook steeds in de veronderstelling dat Crisco zoiets als een blok frituurvet was...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl