1

Onderwerp: zelf fondant maken.

Hallo,

Ik voel me zo stom. Ik heb een leuk recept gezien om zelf marshmallowfondant te maken. Omdat ik zit te wachten op mijn bestelling van fondant leek het me leuk om zelf eens te proberen fondant te maken. Ik koop marshmallows en begin. Maar nu zegt het recept 1 cup marshmallows (of 10 grote). Maar wat is een cup? en wat zijn grote marshmallows? Wil er aub iemand gaan kijken in mijn album:
http://www.mijnalbum.nl/Album=JHRNXLNL
Daar heb ik een foto van de marshmallows die ik heb. Naast een marshmallow heb ik een theelepel gelegd zodat je de maat kan zien. Of iemand moet iets vergelijkbaars hebben voor 1 cup? Want daarna zegt het recept, 1 1/2 of 1 3/4 cup poedersuiker. Maar hoeveel is dat dan?
Oh help help. Zou het zo leuk vinden als ik wat zelf kan maken. Mijn eerste poging bleef heel plakkerig en viel zo van de lepel af. Kon er in ieder geval geen bol van maken. Kreeg het niet meer van mijn handen af.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Natasja.

2

Re: zelf fondant maken.

denk dat ik het al weet. Ben het gewoon weer een keer gaan proberen en heb van 1 cup een theekopje gepakt. En na 1 1/2 theekop (zo'n glazen) was het een mooie bol die niet meer plakt. Maar wat een zoetigheid voor zo'n klein bolletje zeg. hahaha. Maar wat leuk om te doen. Eerst denk je dat het nergens op gaat lijken, maar dan komt het toch allemaal goed hihihi.
Groetjes Natasja.

3

Re: zelf fondant maken.

fijn om te lezen dat het allenmaal gelukt is!

groet Corinne

Groet Corinne