Onderwerp: Aardbeienkwarkaart
Ik moet voor zaterdag een aardbeienkwarktaart maken. Op zich geen probleem zou je zeggen.
Maar ik wil deze natuurlijk wel mooi opmaken met slagroom, aardbeien en misschien wel van die chocolaatjes.
Nu was mijn vraag de volgende.
Ik heb de kwarktaart nu net gemaakt. Dat blijft lang genoeg goed in de koelkast tot zaterdag.
Nu maak ik de slagroom zoals Marleen het aangeraden heeft.
Dus zo:
week 3 blaadjes gelatine in ruim koud water.
Roer in een hittebestendige kom 1 eierdooier, 25 gr suiker, 1 zakje vanillesuiker en 3 eetlepels koude melk door elkaar. Zet de kom op een pan heet maar niet kokend water (au bain marie) en klop het dooiermengsel tot het enigzins gebonden en schuimig is.
Knijp de gelatine blaadjes goe duit en roer ze door het warme dooiermengsel. Laat het mengsel iets afkoelen maar nog niet opstijven.
Intussen 1/2 liter ijskoude slagroom met 25 gr. poedersuiker stijf kloppen.
Roer er het eimengsel luchtig en zet het 1 uur in de koelkast voordat je het gaat verwerken.
Kan ik dit nu ook al maken en dit erop spuiten of raden jullie mij aan dit zaterdag pas te doen voordat de taart naar mijn vriendin gebracht wordt? Deze slagroom stort in ieder geval niet in, dat heb ik al eens geprobeerd
(bij mijn vorige kwaktaart had ik slagroom gemaakt en na 5 minuten droop het er vanaf)
Ik hoor graag suggesties. En ja ik ben een zeikerd met slagroom :-)
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com