1

Onderwerp: Wie kan mij helpen/tips geven?!

Hoi hoi,

Ik kijk vaak op deze site en lees veel op het forum maar ik wil graag beginnen dus de meeste dingen lijken me een beetje hoog gegrepen. Ik heb dat boek van Peggy Porschen gekocht die vierkanten gebakjes met vlinder lijkt me leuk om te proberen (en een mega indruk achter te laten!!) Maar dan komt het wat je allemaal nodig hebt. Gezeefde abrikozen jam? Daar heb je vast een of andere speciale zeef voor nodig. En eiwitglazuur? Je kan eiwitpoeder kopen hier op in de webshop maar daar zie je ook royal Icing? is er duidelijk verschil in; qua maken en smaak? Wat kan ik als ECHTE BEGINNER beter gaan proberen? Kan iemand mij helpen om een goede basis te vertellen wat ik ZEKER moet kopen, proberen enz. Ook zie ik dat je verschillende soorten glitters heb, welke kan ik dan het beste gebruiken? Ik zou het leukste vinden om kleine gebakjes met mooie glazuur te maken en dan iets spetterts er op!! Eigenlijk wil ik van alles kopen maar wil wel het goede kopen!!
Hopelijk kan iemand mij helpen!!
Alvast onwijs bedankt voor het helpen!!

Groetjes
Cathelijne

2

Re: Wie kan mij helpen/tips geven?!

ik ben geen echte expert maar kan wel een aantal van je vragen beantwoorden.
De vlinders zijn trouwens goed te doen, neem een paar om te oefenen maar dan lukt het meestal wel (even de goede consistentie vinden van icing).
Icingmix van de webshop is volgens mij zoiets als eiwitpoeder, suikerbakkerspoeder en citroenzuur en misschien nog een toevoeging, maar dat is het ongeveer, je kan het dus ook zelf maken. Als je de vlinders gaat maken heb je dus wel icingmix nodig Of eiwitpoeder en suikerbakkerspoeder.
Ook een setje om te spuiten is wel nodig, al kan het ook met zelfgevouwen cornetje (zoekfunctie) of ik doe het zelfs met boterhamzakjes voor de vlinders.
Als je glazuur op de cupcakes doet kan je gewoon de glazuur van dr. oetker kopen in de appie heijn of andere supermarkt. Ze hebben ook rose (prinsessenglazuur).
Je kan ook fondant kopen en dat erop leggen, dat heb je ook wel nodig als je ook een taart wil maken (meestal), oh ja, of marsepein natuurlijk. Je kan dan kleurtjes of kleurstoffen en witte fondant kopen (marsepein kleurt wel veel makkelijker).
Als je de kleuren geel, rood, blauw en zwart koopt kan je ALLE kleuren maken, maar een setje is ook handig (hebben ze wel toch?), en vaak wel een goede deal.
voor glitters kan je ook eens bij de Ap kijken (AH dus), ze hebben daar van die prinsessenmix en daar hebben ze een soort glimmende dingetjes in maar die zijn dus weer rose. Anders hangt het ervan af wat je wilt. Het glimpoeder (hoe heet dat?) is erg mooi om ergens op te smeren, kijk even bij de show-off en de zoekfunctie, dan zie je het resultaat.
De parels zijn ook erg leuk (die gekleurde zijn mijn favo).
tsja, het is net wat je wilt.

Maar met de zoekfunctie kan je veel vinden hoor! Er zijn al veel meer mensen die hebben gevraagd wat ze echt moeten kopen, en als je elk onderwerp even apart zoekt krijg je ook nog veel meer info.

Veel plezier,
Groetjes Masch

Mijn website: Presentaart

3

ik heb even gekeken bij de webshop. Ik denk dat je bedoelt de cake sparkles of de glanspoeder. Die poeder is heel mooi om ergens op te doen zodat het glimt zeg maar, of op details.
Iemand anders mag de cake sparkles uitleggen, want die heb ik niet. Maar volgens mij zijn Wietske en Annette erg van de glitters en glim, en Wendy heeft ook heeeel veel taartspullen dus die weet het ook wel denk ik????

4

Over glim: de magic sprakles zijn veruit mijn favoriet, die geven op alles een heel gaaf resultaat. Alleen zijn ze op het moment wel uitverkocht in de webshop :S
Cake sparkles zijn een soort vlokjes, je kunt ze ook een beetje fijner malen (met een pepermolen, een vijzeltje of gewoon met de hand).

Icing heb je inderdaad kant-en-klaar, zowel in pot als in mix, of je maakt het met eiwitpoeder. 't Is wel even oefenen met de juiste consistentie, daarom vind ik zelf met eiwitpoeder wel zo makkelijk:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door mascha (18-07-2007 18:16)

oh ik ben weer onvolledig geweest ;)
Maarre, je kan icing ook van gewoon eiwit kopen, als je aan gepasteuriseerd eiwit kan komen dan heb je alleen nog maar suikerbakkerspoeder nodig, maar dat is wel minder lang houdbaar dan eiwitpoeder (als je er dus nog geen icing van gemaakt hebt, zodra je er vlinders van hebt gespoten is het wel lang houdbaar).

magic sparkles 'uitverkocht'. Heb jij dat op je geweten, Marianne??? :P:D

6

O-)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Jullie hebben mij super op weg geholpen THANKS!!