1

Onderwerp: hoeveelheden prinsessentaart marsepein

wil graag een prinsessentaard maken maar hoeveel marsepein moet ik hier voor rekenen? deze gaat op een grotere taard hoe deze te verstevigen en verder nog ander tips hiervoor kan dit alles ook in de koelkast ? en hoeveel dagen van te voren kan ik dit maken?
alvast bedankt voor de tips

2

Re: hoeveelheden prinsessentaart marsepein

Hoi Angelique,

Het hangt ervan af hoe groot je taart wordt. Als je een "normaal formaat" tulband bakt of je gebruikt de wondermold, dan heb je aan 500 à 600 gram marsepein zeker voldoende. De ondertaart hangt dus af van hoe groot je hem maakt, maar stel dat hij 25 x 25 cm wordt in het vierkant, dan reken je daarvoor op ca. 600 gram. De conische taart of tulband zet je op een stevig karton, evt. bekleed met folie of bijv. bakpapier (tenzij je vetvrij karton hebt, helemaal fijn!) met in het midden een gat! Hierdoor kunnen de barbie haar benen door het gat in de onderste taart verdwijnen. Als je een kleine pop hebt (niet met van die lange stelten dus) is het niet nodig hoor. In de ondertaart steek je 3 stokjes, precies zo hoog als de taart is. Dat is je steun. Daarop zet je dus de barbietaart.

Heel veel succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

moet je dan ook een gaatje maken i de onderste taart om de benen te laten verdwijnen of gewoon de barbie erin duwen?????

4

Je kunt ook de benen van barbie afhalen; doe ik altijd. Na het bekleden van de vorm  een klein vierkantje (ter groote van barbie's onderkant) snijden uit de bovenkant van de 'rok' en barbie erin duwen.

5

bij de schem's van felicitaartjes kan je ook zien hoeveel marsepein je ongeveer nodig hebt voor een taart

6

benen wel bewaren, kunnen ze weer aan de barbie.......

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com