1

Onderwerp: 'Opmaaktaartje'

Let op! Dit is een 'oudje'!

Omdat er wat dingen in de koelkast stonden die op moesten heb ik gisteren even een taartje gemaakt.
En natuurlijk omdat je als beginner geen taart teveel kan maken =)
Ik had de strepen gezien als onderste van een stapeltaart en had niet echt bedacht hoe ik dat nu ging doen...
Dit was het enige wat ik kon bedenken, zonder nog een paar uur te moeten wachten op versteviging voor een strik oid (ik heb arabische gom, heeft dat hetzelfde effect als tylose?)
Uiteindelijk had ik beter nog een dag kunnen wachten, het was vandaag een stuk koeler (ik denk dat ik een andere hobby zoek voor in de zomer ;)) en mn ribbon cutter en sugar shaper werden vandaag bezorgd!
Kan niet wachten om die te gebruiken, dus ik verzin wel weer een slecht excuus om een taart te maken ;)
Als iemand nog advies heeft of ideeen voor de bovenkant, hoor ik het graag!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N36OH7VS.jpg

2

Re: 'Opmaaktaartje'

Ik vindt hem wel erg gezellig uitzien. mooie kleuren combinantie, lekker fris

3

ik vindt hem erg leuk.

ik sla hem even op op mijn computer als zeer leuk idee. ;)

groetjes marlies

4

Erg leuk hoor, niks meer aan doen! Origineel.... En een goeie kleurencombi! Ik vind balletjesranden altijd erg leuk. Wel veel werk he?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Ik vind deze dus echt mega-gaaf, veel leuker dan een striktaart!! :Y Superkleuren, super afgewerkt, ziet er echt heel blits uit!! :Y

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

een FANTASTISCHE taart, wou dat ik hem verzonnen had hahaha mooie kleuren...hmmm heerlijk

groet Corinne

Groet Corinne

7

hele vrolijke taart, hij spreekt me wel aan!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

heel mooi!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

9

Goh wat leuk.... Ik zit net te bedenken wat ik nou toch eens voor taart voor de oppas kan gaan maken als bedankje voor haar goede zorgen. Maar dit vind ik een leuk idee, dus misschien pik ik het wel van je! Eh.... als dat mag!

Groetjes Ingrid :+

10

Ik vind hem hartstikke leuk! Lekker zo, die kleurtjes!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ik vind hem echt heel mooi geworden :Y. Hele frisse kleuren, de strepen en de kegel bovenop: helemaal goed!
Wat is een sugar shaper trouwens? Klinkt wel handig :).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

12

Vind 'm prachtig... ik "mag" volgende week weer 'aan' de Bumba-taart en zie deze streepjes helemaal zitten...

Superleuke kleuren!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

13

helemaal geweldig vind ik die streepjes! eigenlijk vind ik hem in zijn geheel geweldig.
Hij ziet er vrolijk gezellig en vooral om optevreten uit!

Super hoor!

Groetjes van Belinda *klik hier voor mijn taartjes!*

14

Wauw, die is gaaf! Ik denk ook dat je idee hier gepikt wordt hoor. Ps. tip voor als je wel balletjes wilt, maar geen berg werk: M&M's, Smarties, chocoladeballen (die lekkere, die zo op zijn..............

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

Wat een leuke taart! De kleuren zijn prachtig bijelkaar zo!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

16

Heel mooi zomertaartje. Gewoon doorbakken hoor, ook al vallen de mussen van het dak

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

17

corinne schreef:

een FANTASTISCHE taart, wou dat ik hem verzonnen had hahaha mooie kleuren...hmmm heerlijk

groet Corinne

Ik ook! ;) Ik pik ideeen gewoon van internet en geef er hooguit een eigen draai aan. Niet zo origineel dus, ben niet zo goed in zelf dingen verzinnen, wel heel goed in googlen =)
Volgens mij heb ik inmiddels een paar honderd foto's opgeslagen.. en datzelfde geldt voor sites in mn favorieten, ik hoop dat mn laptop niet een keer gaat crashen...
Zal nog een keer wat sites doorgeven, ik ben echt een paar superleuke sites tegengekomen!

@Pooh: wat een goeie tip, bedankt! Ik zag trouwens vandaag bij Pipoos een magic roller om balletjes te maken, heeft iemand daar ervaring mee? Ik denk niet dat het veel sneller gaat, volgens mij is het 1 balletje per keer (of drie verschillende vormen tegelijk)

@Sigrid: de sugar shaper (sugarcraft gun) is een 'klei'pistool voor marsepein waarbij je maar 1 hand nodig hebt. Ik denk dat ik de tip van Wendy heb. Hier is een link naar de website: http://www.squires-shop.com/cgi-bin/TLS … gno=T46200

@Lara: wilde geen gewone strik, maar dacht dat een loop bow (lussenstrik?) in dezelfde kleuren wel leuk zou zijn (als ik iets meer geduld had gehad =)) of een soort fontein met slierten.
Maar weet niet of dat laatste kan met versteviging of dat dat nooit hard genoeg wordt.
Ik heb er nog helemaal geen ervaring mee, moet maar eens wat gaan uittesten.
Tips blijven welkom!

18

Dit is de magic roller die ik bedoelde:

http://i167.photobucket.com/albums/u149/martine-nl/magic20roller.jpg

19

Ik vind hem ook superleuk. Heerlijke kleuren en een echte originele taart.
Groetjes Natasja

20

Wat isie leuk geworden . Goed ontwerp. Niks meer aan veranderen.

21

SUPERleuk taartje!!! Leuke kleuren ook.

Mijn website: Presentaart

22

Ik vind 'm supervrolijk en leuk en ook je 'dopje' in het midden ipv een strik is goed zo!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

23

Ooooo die vind ik superleuk! En wat een leuke kleuren!

Groetjes, Sylvia

24

Wat een vrolijke kleuren zeg. Heel leuk bedacht

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

25

Ik hoop niet dat deze taart nog steeds in je vriezer zit.

Maar ik vind hem geweldig, helemaal mijn smaak!!!!!!

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl