1 Laatst bewerkt door Angela (17-07-2007 14:31)

Onderwerp: Bloemetjes van fondant

Hoi allemaal,

Voor a.s. zaterdag ga ik twee bloemen taarten maken. Omdat het me erg veel werk lijkt om alle bloemen pas zaterdag te maken en ik ook nog wat moet oefenen wil ik ze graag eerder maken. Ik kan me herinneren dat ik ergens gelezen heb dat dit wel kan maar hoe kan ik ze dan het beste bewaren. De diepvries vindt ik eng.... Gewoon in een schaaltje doen, mogen ze dan op elkaar liggen, en dan wegzetten zoals je met de icing ook doet?

Hoe maak ik ze op de taart vast? Een klein beetje icing eronder en dan op de taart zachtjes aandrukken?

Als iemand nog andere tips heeft zijn die ook van harte welkom. Ik ben er toch wel wat onzeker over, de eerste taarten die je voor een ander maakt. Ik wil het graag perfect hebben:+

Alvast bedankt voor de moeite die jullie weer nemen om nieuwelingen te helpen :)

Groetjes,
Angela

Groetjes,
Angela

2

Re: Bloemetjes van fondant

Ik neem aan dat je de bloemen met marsepein of fondant gaat maken?? Wat ik dan altijd doe is de bloemen enz. in een luchtdichte doos, met deksel dus en daar leg ik op de bodem en bovenop de bloemen even een stukje bakpapier. Dat doe ik voor het eventuele plakken.

Heel veel plezier met het maken van je bloemen en we zien het eindresultaat wel weer in de show off!!

Enne, we helpen de "nieuwelingen" graag hoor ;)

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Hoi Jos

Groetjes,
Angela

4

Hoi Angela,

Sorry dat was ik nog vergeten te schrijven :O Ik doe het altijd met icing.

Groetjes,

Jos

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5

Met een beetje water (dat het net vochtig is) gaat het ook hoor...
Alleen als het hele grote of zware (3d) bloemen zijn kun je misschien beter RI gebruiken

6

Bloemetjes kun je ook met wat water plakken hoor, daar hoef je geen icing voor te gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Thanx allemaal. Ik ga vanavond aan de slag. Heb er zo'n zin in. Iedereen hier schreef het al. Het is inderdaad verslavend :+

Groetjes

Groetjes,
Angela

8

Het voordeel van water ten opzichte van icing gebruiken om te plakken, is dat water geen vlekken geeft als je per ongeluk een beetje knoeit of een bloemetje  iets verschuift.

Heb je zware bloemen dan kun je ook lijm maken door een bolletje fondant in een bakje te doen en met een beetje water te mengen. Of wat tylose of tragant mengen met water.

Groetjes en succes,

Jozien.

Oh ja, bloemen kun je het beste niet op elkaar bewaren, je loopt dan het risico dat ze vervormen of aan elkaar plakken. Gewoon in plastic bakjes naast elkaar op de bodem leggen, eventueel met wat keukenpapier ertussen zodat ze in model blijven en dan de deksel er op.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Hoe lang kan je zulke bloemen dan bewaren?
Ik heb er pas ook een paar gemaakt om cupcakes te bekleden. Alleen gingen de cups toen niet door en zitten ze nu dus nog in het doosje. Ze zijn dus wel droog/hard geworden. Zijn ze dan nog wel eetbaar/lekker?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na