1

Onderwerp: ganache met chocolade callets

Wie heeft er wel eens ganache gemaakt met callets? Ik heb het nu twee keer geprobeerd, maar het blijft heel dun. Eerder heb ik het gewoon met een chocoladereep gemaakt, toen was het perfect. Het zou moeten kunnen met de callets. Ik heb gewoon slagroom verwarmd en evenveel gallets erin gesmolten. Ik heb de melk-variant gebruikt. Het is wel lekker trouwens, maar het smeert zo lastig aan de buitenkant!
Ik wil graag de gallets gebruiken omdat die veilig zijn voor noten/pinda-allergie.
Wie heeft tips?

groetjes, Patricia

2

Re: ganache met chocolade callets

Hoi Patricia,

Ik gebruik steeds die callets en heb nooit problemen. Je zou het iets langer kunnen laten "stollen". Je taart overgieten en even in de koelkast (15 minuten ongeveer) en dan weer een laagje ganache erover gieten en weer de koelkast in. Dan hoef je ook niets te smeren aan de zijkanten, gewoon de chocolade langs de rand laten aflopen. Gaat bij mij altijd goed.

Succes met je volgende poging!

3

Ook ik gebruik altijd callets en heb ook nog nooit problemen gehad. Moet je het de volgende keer eens proberen zoals Nathalie al schrijft.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

heb er net een gemaakt met die callets van callebaut.  Ging heel goed, maar ik maak het wel niet zoals in het recept beschreven staat.   Ik doe een klein scheutje room en verwarm dat.  en dan doe ik op een heel laag vuurtje de chocolade erbij.  Ik gebruik dus VEEEEEEEEL minder room.  Net genoeg om het goed te kunnen roeren.. en dan wordt hij wel hard.

5

Kan het niet liggen aan de slagroom. Met koelverse slagroom mislukt hij bij mij nooit, maar met van de lang houdbare pakjes buiten de koeling mislukt hij wel. gr. Natascha

6

Bedankt voor jullie tips. Andere slagroom ga ik eens proberen.
Ik had er ook al meer chocola door gedaan, toen inderdaad wel wat vaster. In delen over de taart gieten is ook wel een idee. Ik kan weer aan de slag!

groetjes, Patricia