Onderwerp: vlinders met luchtbelletjes
Hai,
Heb gisteravond vlinders gespoten, maar aan de onderkant zitten luchtbellen. Hoe kun je dit voorkomen? Iemand een idee?
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » vlinders met luchtbelletjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hai,
Heb gisteravond vlinders gespoten, maar aan de onderkant zitten luchtbellen. Hoe kun je dit voorkomen? Iemand een idee?
Heb je een draadgarde gebruikt bij het kloppen (of gewone gardes bij het kloppen)? Dan sla je er teveel lucht bij. (bij de Kitchenaid gebruik je beter een vlinder bij het kloppen van royal icing. Maar wat je dan bij een gewone mixer moet gebruiken...deeghaken?)
Of misschien zat er lucht in je spuitzak en heb je dat meegespoten?
Ik weet niet of het bij icing ook werkt, maar als ik bonbons maak in vormen, dan moet je na het vullen met chocolade de vormen 'trillen' (zegmaar de vorm op je aanrecht of zo leggen en dan de rechter en linkerkant afwisselend optillen en weer op het aanrecht laten komen), zodat de luchtbelletjes naar boven komen. Je trilt als het ware de lucht eruit dan. Misschien dat je zo het teveel aan lucht uit je kom kan trillen?
Ik heb inderdaad gewone gardes gebruikt. Kun je zo'n draadgarde uberhaupt krijgen voor een gewone mixer?
Het eruit trillen kan ik in ieder geval eens proberen, wie weet.
Bedankt voor je hulp!
Hallo
wat ook helpt is: dat je de icing voor je het in de spuitzak doet, even uitsmeert op een marmer plaatje of een stukje graniet (als het maar goed glad is)met behulp van een metalen spateltje. Dan druk je de luchtbellen er uit en kan je de eventuele klontjes weghalen.
Draagarde/gewone mixer; denk het niet. Maar heb ooit op les geleerd dat je geen gewone gardes bij een mixer moet gebruiken bij het slaan van royal icing, juist om de luchtbellen zoveel mogelijk te vermijden.
Nou gebruikten ze daar een Kitchenaid (en die heb ik inmiddels zelf ook), vandaar dat ik over draadgarde begon.
Maar ik hoop dat de meer ervaren forumleden hier nog wat idee
Ik gebruik een standaard handmixer (maak het soms zelfs gewoon met een lepel), smeer het nergens op uit, tril niet en heb nooit luchtbellen in m'n werk. Ja, heb soms best lucht in de zak maar dat puft er dan gewoon even uit tijdens het spuiten.
Komen de luchtbellen er tijdens het spuiten in of ontstaan ze tijdens het drogen?
met de deeghaken van een mixer kan je toch nooit je eiwit opkloppen, of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen???
Ik gebruik een standaard handmixer (maak het soms zelfs gewoon met een lepel), smeer het nergens op uit, tril niet en heb nooit luchtbellen in m'n werk. Ja, heb soms best lucht in de zak maar dat puft er dan gewoon even uit tijdens het spuiten.
Komen de luchtbellen er tijdens het spuiten in of ontstaan ze tijdens het drogen?
Met name zitten de luchtbellen aan de onderkant van het spuitwerk, maar deze zijn juist het strakst en daarom is het ook het minst mooi als ze daar zitten.
ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik krijg het ook soms. Wat ik soms doe is er even met een sateprikker doorheen roeren zeg maar (klinkt behoorlijk lomp, maar weet niet hoe het anders moet), zodat je dus in het vloeibare gedeelte prikt tot de onderkant.
Volgens mij helpt het iets maar durf er niets om te verwedden
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » vlinders met luchtbelletjes