1

Onderwerp: tobben met biscuit

Het is ongelooflijk, maar ik loop de laatste tijd te tobben met biscuit. Ik doe precies hetzelfde als altijd, maar de laatste tijd heb ik kleine niet gare stukjes in mijn biscuit. Het enige wat ik me kan bedenken waar het aan ligt, is dat ik een nieuwe mixer heb. De hoogste snelheid is zo hard, dat de mix soms boven mijn beslagkom uitkomt. Vandaag dan ook maar in 2 x keer gemixt voor een 23 x 33 vorm. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen, want ik sta op het punt om mijn mixer echt de prullenbak in te gooien. Mee naar Oz gaat ie zeker niet!?!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: tobben met biscuit

dat heb ik nou precies hetzelfde. Ik heb alleen dezelfde mixer als altijd. Ik pieker me dus ook suf enweet niet waar het aan ligt! De mixer in ieder geval niet dus.

3

mmm, tobben met biscuit. Ik ben er ook zo eentje. Doe altijd hetzelfde, biscuitmix van de webshop, zelfde mixer, goede oven. Bij mij zakt de taart dus in en ontstaat er een kaaskorstachtige bodem. Heb al heel wat geprobeerd. Ben zelfs met al mijn ingredienten naar een vriendin gegaan. Daar gemixt en gebakken.. taart gelukt. Nog een keer daar gemixt en de taart toen thuis gebakken... taart gelukt. Het schijnt aan de duur en snelheid van het mixen (handmixer) te liggen. Mijn vriendin heeft een Kitchenaid en dat ging dus wel goed. Zie ook mijn bericht "wie mixt er met Braunmixer 350" Ongare stukjes in de taart heb ik dus niet. Maar wel INEENS problemen met de biscuitmix.

Mooniek

Wellicht dat de mix van een andere samenstelling is? De laatste mix die ik ontving zit nu in een veel stevigere zak, hetgeen overigens een hele verbetering is.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

5

Ja, ik snap precies wat jullie bedoelen, ik heb er ook last van. Dacht wordt ik nu gek of hoe zit het. Heb vervolgens zelf een biscuit gemaakt van eieren, suiker en bloem en die ging wel goed. Wellicht zit het hem toch in de biscuitmix van de webshop?????. Maar ik weet dat een aantal weken geleden er ook problemen waren, met de biscuits en toen noemden sommigen dat het waarschijnlijk aan het weer lag (weet eigenlijk niet of dat kan).

Groeten Nathalie

6

Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben en ik ga voor de volgende taart toch maar weer de mixer van de buurvrouw lenen, kijken of ik het dan nog steeds heb.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

Hoi Bien, waarschijnlijk mix je te hard, dat schreef Inge hier al een keertje dan kun je de emulgator ofzo stukmixen en neemt de  mixe het ei niet goed op en krijg van die ongare stukjes erin. Gewoon wat langzamer mixen denk ik , hoop dat het goed gaat!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Lara M. schreef:

Hoi Bien, waarschijnlijk mix je te hard, dat schreef Inge hier al een keertje dan kun je de emulgator ofzo stukmixen en neemt de  mixe het ei niet goed op en krijg van die ongare stukjes erin. Gewoon wat langzamer mixen denk ik , hoop dat het goed gaat!!

Zit die emulgator in die mix of zit dat in de ingredi

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

9

Begreep van Inge dat het aan de mix ligt, emulgator zit in de mix. bij deze mix luistert het mixeren iets nauwer. Heb gisteravond een nieuwe, denk 8e, poging gedaan. 8 minuten mixen op stand 1 en 2 minuten mixen op stand 3 (alles handmixer) en het resultaat is beter. het zeer dunne korstje eraf gesneden. maar balen dat het eerst gewoon zo goed ging en ik er nu niet meer zo op kan vertrouwen. Zou de leverancier van de mix een nieuw "mixadvies" kunnen geven?

10

in de mix

11

Ik heb afgelopen week 15 kapsels gebakken (van de mix dus) en er is er niet eentje mislukt :S Heb ik de nieuwe lichting mix dan of zo?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

ben benieuwd met welke mixer jij mixt Marianne?

Groet,
Mooniek

13

Met een Kenwood Patissier..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

.. het probleem schijnt zich voor te doen bij de handmixers. Zie mijn eerdere bericht. Mixen bij een vriendin en daarna thuis de taart afbakken ging goed. Maar met mijn handmixertje gaat het sindskort dus mis.

Mooniek

15

Ik heb tot nu toe alles met de handmixer gedaan en geen problemen.

Is wel gek dat het dan de ene keer goed gaat en de andere keer niet. Zeker als je alles hetzelfde doet.

16

Ik denk dan toch dat het aan mijn mixer ligt.  Voorheen gebruikte ik de mixer van de buurvrouw en alles lukte. Nu heb ik een nieuwe handmixer gekocht en niet de meest goedkope, 30 euro, Philips Cucina, maar zoals ik al eerder zei, hij mixt zo hard dat de mix mijn kom uitkomt en normaal niet, kan alleen maar verzinnen dat het probleem dan toch ligt aan wat Lara al schreef, dat ik de emulgator kapot  mix, dus de volgende keer ga ik het op een standje lager mixen of weer vriendelijk bij de buurvrouw aankloppen.

Meiden, dank je wel voor al jullie replies, heb er echt wat aan!!

17

Hallo,

Wie kan mij helpen???????????????? Ik heb net een vorm gekocht via de webshop met de maat 23x33 cm. Hoeveel biscuitmix ben ik nodig, hoeveel eieren en hoeveel water??? Wie helpt mij?????????????

Alvast bedankt!!!!!

18

Je kan daar beter even een eigen topic voor openen ;)

Kijk eens op www.felicitaartjes.nl bij de schema's.

19

oke, doe ik dat even.

Bedankt