1

Onderwerp: taart in opdracht

na het showen van mijn roze assepoester vroeg iemand of ze een (glutenvrije)taart kon bestellen. Nu was mijn eerste reactie nee. maar nu denk ik waarom niet. Hoe pakken jullie dit aan.
Laten jullie de taart vooraf betalen?
Hoe regelen jullie vervoer.
Wat als de taart niet bevalt (chocobarbie vind ik overig schitterend)
Hoe bereken je de prijs. grondstoffen - verzend kosten en 'arbeidsloon'?

bedankt alvast.
jikke

2

Re: taart in opdracht

Ik heb voor mezelf besloten dat ik geen taarten in opdracht maak voor iemand die ik niet ken... maar dat kennen hoeft maar een klein beetje te zijn... voor de kleindochter van iemand bij mij op koor zou ik het dus wel doen!
Mijn opdrachttaarten zijn betaald bij het ophalen, want ik laat ze dus gewoon ophalen, garantie tot aan de deur ;) zelf verantwoordelijk voor het vervoer!
Goed afspreken wat de wensen zijn (formaat / vulling / decoratie), je beperkingen vertellen (dat je iets bijvoorbeeld wel voor de eerste keer gaat proberen) en benadrukken dat je het voor de LOL doet.
Over de prijs van de taart zijn al meerdere topics in dit forum, even zoeken dus met de zoekfunctie

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Re: taart in opdracht

Ik laat ook meestal de taarten ophalen. Dan geef ik er wel tips bij van hoe het het beste kan. Bijvoorbeeld kom met z'n tweeen met de auto. Dat hoeft natuurlijk niet altijd maar met een barbie wel.
Alles goed afspreken, hoewel ik meestal de vulling zelf mag verzinnen. Soms ook het uiterlijk van de taart. Dan leef ik me uit met iets wat ik nog niet eerder heb gedaan zodat ik een foto van weer iets nieuws kan maken.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep