Onderwerp: Moestuintje
De vierde taart (eigenlijk de vijfde, maar de vierde heb ik maar niet geplaatst hier ) voor mijn (gepensioneerde en jarige) oom die altijd druk is met zn tuintje. Wat altijd genoeg groente oplevert voor de hele familie!
In mn hoofd was het een tuintje met een vogeltje, een wormpje, een konijntje en een fiets tegen het hek.
In het echt kon ik geen marsepein meer zien toen de preitjes klaar waren
Maar ja, had het uitgemaakt? Waarschijnlijk niet, de reacties waren erg enthousiast en ik moet de lat natuurlijk niet te hoog leggen ("Wie is er nu als eerste jarig?")
De eerste niet platte taart en een taart die zorgde voor een heel vragenlijstje:
* Ik wilde eigenlijk kokos gebruiken als gras, maar had er niet aan gedacht dat ik dan poederverf nodig had.. Of had ik dat nog anders op kunnen lossen? Nu is het gras te hoog (ongemaaid heb ik maar gezegd ) in verhouding met de rest en het was waarschijnlijk mooier geweest als ik het zand op het randje had weggelaten.
* Ik dacht dat boetseren meestal met marsepein werd gedaan, maar las net toevallig dat fondant makkelijker is. Boetseren de meesten hier met fondant?
* Het hekje (wel fondant) wilde ik eigenlijk hoger doen, maar was bang dat het niet recht zou blijven staan (wel gom, maar geen zin om zo lang te wachten). Als je dat wel gebruikt, kan je de overige fondant dan nog wel bewaren of wordt dat heel hard?
* Ik had er niet aan gedacht om alle groente vast te maken. De tomaten lagen bij de bloemkolen en omgekeerd... Hoe zou je dat het beste vast kunnen maken op het losse zand?
* Ik had geen zin om botercreme van de webshop te maken, dus gemaakt van margarine en psuiker. Had ik al eerder een keer gedaan, maar deze keer was het helemaal niet smeerbaar, ook niet nadat ik meer melk erbij had gedaan.
Het recept van felicitaartjes (125 boter 250 psuiker) heeft hele andere verhoudingen dan het recept wat hier staat (200 boter, 200 psuiker). Ik had 250 gram harde AH margarine gebruikt en 300 gr psuiker (5 min gemixt, daarna psuiker). Wat voor boter kan ik het beste gebruiken en in welke verhoudingen?
* Ik heb de vierkante Wilson pan gebruikt, maar de taart ging bovenaan van de randen afstaan, waardoor ik een stuk van de zijkant moest afsnijden. Wat voor veel kruimels zorgde! Wat kan ik daar aan doen?
* Nog een vraag over de pan, ik zie vaak veel hogere taarten. Is dat een dubbele taart, een hele dikke vulling of zijn er ook diepe vierkante pannen?
* En last but not least, hoeveel sneller wordt je nog als je net begonnen bent?