1

Onderwerp: vreemde vraag over marshmallows

Kun je marshmallows gesmolten bewaren? Dus met een beetje water in vloeibare vorm in een bakje doen en er pas later suiker door doen?

Ik ga namelijk op vakantie naar een land waar de kans op aanwezigheid van marshmallows klein is. Echter tijdens de vakantie wilde ik graag oefenen met roosjes maken en daarbij zijn mijn moeder en ik ook nog eens allebei tijdens de vakantie jarig. Het zou zo makkelijk zijn als ik de marshmallows wat kleiner zou kunnen krijgen om ze mee te nemen.

2

Re: vreemde vraag over marshmallows

ik denk het niet, maar waarom maak je er niet gelijk fonant van? Dat is toch veel makkelijker meenemen ook

3 Laatst bewerkt door tjika (12-07-2007 21:28)

dat zou ook kunnen, maar dat is zwaarder en die kilo(s) kan ik wel ergens anders voor gebruiken.

Ik zal eens proberen ze fijn te drukken om te kijken hoeveel ruimte dat scheelt.

mmm, ik dacht dat ik hem bij taartdecoratie algemeen had geplaatst. Mis geklikt denk ik.

4

heb je niet zo'n vacuumding? alle lucht eruit scheelt een hoop

en nog een vraagje , hebben ze daar wel poedersuiker dan?

cateren is ook gebakjes maken :)

5

zo'n vacuumding leek me ook wel een idee, maar die heb ik niet. :(
poedersuiker hebben ze er wel.

6

waarom neem je ze niet gewoon mee als marshmellows? in zijn oorspronkelijke vorm.  dan weegt het volgens mij het minst.  Goed samenduwen in een potje of zakje..

7

Misschien dat marshmallow fluff in potten een optie is? Al verkopen ze die dan weer niet overal. Na even vlug gegoogled te hebben zag ik dat mensen het wel gebruiken om fondant te maken (o.a. een paar topics over op t engelse wilton forum) maar dat sommige mensen er minder enthousiast over zijn dan anderen..

Mijn taarten enzo =) *klik*

8 Laatst bewerkt door tjika (13-07-2007 14:14)

Kellyke schreef:

waarom neem je ze niet gewoon mee als marshmellows? in zijn oorspronkelijke vorm.  dan weegt het volgens mij het minst.  Goed samenduwen in een potje of zakje..

Dat bedoelde ik ook met fijn drukken. Ik heb het net even geprobeerd en ik kan het volume ongeveer halveren door er op te staat. (in plastic hoor) Dus ik denk dat ik ze zo maar meeneem.