1

Onderwerp: lekkere vullingen voor fondant

ik ben op zoek naar goede vullingen voor fondant. omdat ik dacht dat het niet in de koelkast mocht. en veel verder dan jam en boter creme kom ik dan niet, en zeker botercreme ben ik niet zo'n favoriet van. heeft iemand een idee?

en ik lees steeds meer mensen die fondant toch in de koeling doen. kan het nu wel of niet?

ik heb het een keer gedaan en toen ging hij heel erg lekker, maar dat kwam omdat ik een kwarktaart had gemaakt en fondan daar in aanraking mee was gekomen.

alle ideeen zijn welkom.
alvast bedankt,
dineke

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

2 Laatst bewerkt door riteke (13-07-2007 08:33)

Re: lekkere vullingen voor fondant

Er staan heeeeel veel lekkere vullingen op dit Forum vermeld.  Ze staan bijvoorbeeld onder recepten (zie links) maar natuurlijk ook  onder de " ingezonden recepten".   Fondant gaat prima in de koelkast en de raad ik je dan qua houdbaarheid van je taart aan. (anders krijgt ie pootjes).
Als je " natte vullingen" gebruikt moet je er voor zorgen dat het fondant er niet mee in aanraking komt. (dan smelt het :-()
De vulling niet tot aan de rand smeren en met een spuitzak een dijkje van botercreme maken. (volg je hem nog???)  De taart afsmeren met botercreme daar wordt ie lekker waterdicht van en je kunt oneffenheden weg werken zodat je en mooi strak taartjes  krijgt. 
Heb je de zoekfunctie wel eens gebruikt van deze site? Heeeeeeeeel handig ik blader er zelf regelmatig in het stikt hier van handige tips en trucs! :-D

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

3

dank je wel voor de tips. ik zal eens flink gaan zoeken;)

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

4

Ik zet een taart bekleed met fondant gewoon in de koelkast met een plastic zak eromheen. Gaat prima!

Veel succes!!

Groetjes Ingrid :+

5

chocomousse

ik zet alle taarten in de koelkast