1

Onderwerp: Botercreme wordt waterig na een dag

Hai,

De taart die ik heb gebakken was de eerste dag heerlijk, maar op de tweede dag, zag ik dat er vocht (water) uit de gaatjes kwam waar de kaarsjes in hadden gezeten. Ik vermoed dat het water uit de botercreme komt (van de webshop), maar de fondant werd er niet lekkerder van. Wat kan ik hier aan doen?
De taart is niet in de koelkast bewaard gebleven, maar in de gang, waar het lekker koel is.

Vr.gr.

Niels.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

2

Re: Botercreme wordt waterig na een dag

hoi, heeft nog niemand je een antwoord gegeven?
ben je zeker dat het van de boterroom was? en vond je dat het ook minder lekker smaakte?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Hallo Niels

De botercreme van de webshop bevat te veel water en kan daardoor eigenlijk niet gebruikt worden onder de fondant. Een aantal uren is geen probleem maar de volgende dag zie je dat de taart gaat lekken of dat de fondant nattig wordt.

Het recept dat geen problemen geeft is het volgende:(komt gewoon van de site hoor)

100 gram roomboter
100 gram margarine
200 gram poedersuiker
Deze botercr

Hey dank je wel voor je reaktie. 't Was al een oud berichtje... gelukkig heb ik er niet zoveel last meer van gehad, maar ik overweeg wel voor de buitenkant (voor het afsmeren) dit recept te gebruiken. De botercreme van de shop is wel heel erg lekker, dus die wilde ik eigenlijk wel binnen in blijven gebruiken.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

5

He, dit is nieuw voor mij, heb tot nu toe eingelijk altijd van de shop gebruikt en nog nooit last van gehad!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

6

ik maak het altijd zelf
ik doe 500 gr boter of roomboter en margeriene 50/50
een eetlepel poedersuiker
en 400 gr bbroom van oetker(maken zoals op de verpakking)
lekker op kloppe en klaar
kan ook prima in de vriezer als je te veel hebt

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

7

Ik gebruik niks anders dan de botercreme van de webshop en heb nog nooit last van gehad. De taarten blijven gewoon goed.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl