1

Onderwerp: Allerlei vraagjes

Hoi allemaal,

Ik heb vanmiddag de bestelling van de webshop binnen gekregen en wil eigenlijk meteen aan de slag!

Maar.. waar kan ik het fondant het beste op uit rollen. Op een houten gladde snijplank? En moet ik er dan iets onder doen zodat het niet blijft plakken?

Ik wil graag met de icing proberen om vlinders te maken in een kleur. Als ik het goed begrepen heb kan je kleurstof toevoegen maar nou staat er op de verpakking dat ik het pak in 1 keer aan moet maken. Het lijkt me dat ik het niet kan bewaren omdat het uithard. Ik zal dus alles op moeten gebruiken. Kan ik dan wel verschillende kleuren gebruiken of moet ik alles in 1 kleur maken. Hoe lang kan je vlindertje of hartjes etc. bewaren als ze klaar zijn? Hoeveel stuks kan ik er van maken?

Alvast bedankt er zullen nog wel meer vragen volgen ben ik bang.

Groetjes,
Angela

Groetjes,
Angela

2

Re: Allerlei vraagjes

Uitrollen op een glad oppervlak...
Tafelzeil of bakpaier dan heb je geen poedersuiker nodig maar doe je het op een aanrecht of gladde tafel dan wel.

Hoi Angela,
Fondant kun je het beste uitrollen op een glad oppervlak, je aanrecht of je eettafel. Eventueel kun je bij blokker een tafelzeil halen wat je er onder legt. Maar je moet ALTIJD het oppervlakte insmeren met crisco of bestrooien met poedersuiker. Anders plakt de fondant vast en krijg je het niet meer zonder scheuren los.

Met de icing van de webshop heb ik geen ervaring maar diegene die ik gebruik kun je best in delen aanmaken. En als dat niet kan dan kun je de aangemaakte icing zeker nog wel een week, misschien wel 2, bewaren. Strijk wat vershoudfolie erover en sluit het dan het bakje af met een deksel.
De aangemaakte vlindertjes en hartjes, bloemtjes zijn heel erg lang houdbaar.
Als je met verschillende kleuren wilt werken moet je de aangemaakte icing over verschillende bakjes verdelen en dan de kleur er door mengen.

Ik kan je niet helpen met het aantal, ik weet niet hoeveel icing er in een zak zit en het hangt natuurlijk ook af van jou, spuit je dik, gaat er veel mis of hoe lekker vind je het... Gewoon doen dus!

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

4

Gebruik sinds kort een tafelzeil van de blokker! Een aanrader!! Heel eg handig!

En de icing maak ik in een keer aan. Het is ongeveer een groot vlakommetje vol!
En dan een kleine eetlepel in en ander bakje doen en deze kleuren. Veel kleine bakjes dus nodig! Kun je heel veel mee doen. Een aantal weet ik niet. Heel veel in ieder geval.

Het overige bewaar ik afgedekt met folie in de koelkast.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

5

Ik rolde eerst uit op bakpapier maar sinds kort tafelzeil gehaald bij de Blokker. Bakpapier ging prima maar is niet zo breed en natuurlijk niet zo economisch. Tafelzeil is geweldig! Lekker groot en even een doek erover en hij is weer klaar voor de volgende keer.

Ik vet het nooit in en gebruik ook geen poedersuiker (soms wel een klein beetje voor m'n roller, gebruik een houten, maar meestal niet).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

Thanx meiden ik kan nu gaan proberen of het gaat lukken. Ga vanavond aan de vlinders enzo werken en dan zien we wel. Heb ik in ieder geval nog tijd om nieuwe icing etc. te bestellen als ik voor het echie volgende week aan de gang ga.

Groetjes,
Angela

7

Icing kan je ook makkelijk zelf maken hoor. Is misschien goedkoper, zeker als je lekker wilt oefenen ;)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

8

Hoi,

Gisteren de icing geprobeerd, zie mijn berichtje bij decoreren. Vandaag ga ik daar weer vrolijk verder mee. Ook ga ik vandaag een rond taartje maken voor mijn ouders die morgen thuis komen van vakantie. We doen altijd een bos bloemen maar nu dus een taartje met Welkom Thuis. Kan ik ook oefenen met de rolfondant al heb ikwel al ooit een nijntje taart gemaakt van marsepein toen mijn dochter 1 werd. Ik heb er zin in!

Dit forum is echt geweldig!!! :+ Degene die dit bijhouden verdienen een dikke pluim.

Groetjes,
Angela

Groetjes,
Angela