1

Onderwerp: Oventhermometer wie garandeert ...

Hai,

Heb een oventhermometer gekocht van de Blokker voor 3 Eurootjes, maar nu vroeg ik mij af wie mij nou garandeert dat deze wel goed de temperatuur aangeeft. Voor hetzelfde geld is mijn oven in orde, maar de thermometer niet... Als ik 'm op 250 graden zet, geeft hij netjes 250 graden aan, bij lagere temperaturen verschilt het nogal.
Ik ben nu aan het testen op de stand (boven en onder warmte; volgens de handleiding moest je dat gebruiken voor biscuitdeeg) voor biscuitdeeg, maar daar klopt dan helemaal niks van. Iemand enig idee hoe dit nu zit?
Of is er iemand in Groningen die mijn thermometer eens zou willen controleren, als hij /zij zeker weet dat zijn oventemperaturen wel goed zijn? [of dat ik er even een leen, mag ook wat mij betreft]... of is er iemand die mij een model thermometer kan aanraden die wel goed zijn, zonder dat je je twijfels daar over hoeft te hebben?

Zoals jullie al lezen, ik twijfel... ik twijfel aan mijn oven, omdat cupcakes altijd veel langer bij mij moeten dan aangegeven wordt, ik twijfel aan mijn thermometer omdat die wel heel rare verschillen laat zien [als ie op 200 moet staan, ergens rond de 100 blijven hangen]

Groetjes,

Niels.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

2

Re: Oventhermometer wie garandeert ...

Hallo,

Ik heb bij mijn vorige oven ook een thermometer gekocht bij blokker (zal misschien  dezelfde zijn). Ik heb gewoon geprobeerd om de stand van de thermometer eens aan te houden en wat bleek mijn gebak scheurde niet meer en werd minder snel bruin. Zo kwam ik erachter dat mijn oven niet goed werkte, maar de thermometer wel. Ik denk dus dat je gewoon eens wat moet proberen. Ik heb inmiddels en nieuwe oven dus gebruik ik het metertje niet meer. succes. groetjes Natascha.