1

Onderwerp: royal icing: eiwit echt nodig?

Is het echt nodig om eiwit toe te voegen aan royal icing?  Kan je niet gewoon bloemsuiker met vloeistof mengen en dat spuiten? Of brokkelt dit gewoon uit elkaar als het droog is?

Ik vind nl geen eiwitpoeder hier in de buurt en moet dus bestellen via de webshop, maar de verzendkosten naar Belgi

2

Re: royal icing: eiwit echt nodig?

Royal Icing kan inderdaad niet zonder eiwit. Poedersuiker met water kun je wel als glazuur gebruiken, maar is niet om mee te spuiten. Waar je wel mee kunt spuiten is botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

misschien is gepasteuriseerd eiwit een optie????
sommige supermarkten verkopen dat in kartonnetjes die zij zeker veilig( als je er geen gekke dingen mee doet).
of anders inderdaad de amerikaanse botercreme met crisco voor echt wit of met boter voor kleurtjes.
om bijv. bloemen op de taart te leggen na het spuiten kun je ze het beste invriezen en dan bevroren erop leggen.

succes,
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

ik doe het geregeld met vers eiwit - als het niet is voor hele oude of hele jonge mensen denk ik dat je het 'risico' wel kan nemen hoor - tegenwoordig wordt alles wel heel goed getest op allerlei infecties

5

Mercikes voor jullie hulp.
De koekjes fee heeft me een mailtje gestuurd met het aanbod om een deeltje van haar voorraad op te sturen.  Dit is wat verzendingskosten betreft het goedkoopste. 
Ik ga toch ook de botercr