Onderwerp: Fondant scheurt bij vervoer
Hoi,
Tijdens het vervoeren van mijn fondant taart in de auto, blijkt dat de fondant scheurt Hoe zorg ik ervoor dat dit niet gebeurt?
Gr.
Irene
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Fondant scheurt bij vervoer
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
Tijdens het vervoeren van mijn fondant taart in de auto, blijkt dat de fondant scheurt Hoe zorg ik ervoor dat dit niet gebeurt?
Gr.
Irene
Heb je iets meer informatie over de plek waar het gescheurd is? Zat er iets zwaars aan/tegen ofzo, of is de taart in het midden gaan schuiven?
En verder gewoon niet harder dan 20 km/uur, wekt lekker veel irritatie in het verkeer (regelmatig heb ik in de auto gezeten met een taart terwijl een kennis van me langzaam reed en een halve file achter zich had en dan zei: 'sorry, ik moet voorzichtig rijden voor de taart van Mascha' en zo is het maar net )
Ik ben ook benieuwd naar waar het gescheurd is. Want het moet niet kunnen gebeuren in principe. Hoe is het gebeurd weet je dat ook, moest je remmen of gebeurde het vanzelf onder het rijden, heb je een cabrio en met dak open gereden (nou kon toch) Is de fondant wel voldoende doorgekneed? Of te dun uitgerold?
Hoi,
Fondant scheurde tijdens het rijden. Het taart lag in een gebaksdoos beneden bij de bijrijdersstoel. Ik reed wel 50-60 km maar bij de bochten reed ik wel langzaam (in Almere heb je veel drempels en rotondes). De scheur zat boven en in de zijkanten.
Op zich had ik de fondant wel goed doorgekneed.
Jeetje, ik zou het niet weten dan. Ik denk dat het misschien iets te dun is uitgerold, en soms zitten er 'scherpe' randjes aan de bovenkant van het kapsel. Bij mij scheurt het meestal als ik het er overheen til of probeer iets glad te strijken (dat je het ergens anders naartoe trekt zeg maar), maar als het ietsje dikker is niet zo snel.
Verder zou ik het echt niet weten, misschien iemand anders???
Ja ik kan meepraten over alle hobbels, bobbels en rondjes hier in Almere. Maar je probleem klinkt alsof je taart bol was van ondere en door het rijden wat "gezakt" is. Zou dat het kunnen zijn? Dat in combinatie met te dun uitgerold. Het is wel vreemd en het zal waarschijnlijk de volgende keer niet nog een keer gebeuren.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Fondant scheurt bij vervoer