1

Onderwerp: Bruidstaartstandaard in elkaar zetten?

Hallo allemaal,

In september ga ik mijn eerste bruidstaart maken van 3 hoog. Ik heb een mooie standaard gekocht met in het midden de buis (weet niet hoe ik het anders moet noemen). Nou laat er bij dat ding geen gebruiksaanwijzing  zitten en ik heb geen idee hoe ik hem het beste in elkaar kan zetten met de taarten erop. Om het middenstuk uit te steken heb ik een steker gekocht.  Ik zou graag gebruik maken van bodumplaten, maar ik ben nog geen bodemplaat tegengekomen met een gat in het midden. Lijkt mij bij plastic bodumplaten ook erg moelijk te maken (die heben vaak een leuk randje). Hoe moet ik dit gaan aanpakken???? alvast bedankt.

2

Re: Bruidstaartstandaard in elkaar zetten?

Hoi Natascha,

Je zou kunnen mailen/bellen/gaan vragen daar waar je die standaard gekocht hebt. Over de bodemplaten: anders brianstormen we na mijn vakantie eens even samen met de standaard erbij? Je zou evt zelf onderplaten kunnen maken van hardboard en die bekleden met folie of iets anders.

Succes en we mailen nog!

Re: Bruidstaartstandaard in elkaar zetten?

als ik het goed begrijp heb je zo'n paal met de platen er bij van metaal ofzo.
je maakt dan kartonnetjes met een gat voordat je de taart erop zet.
de onderste taart erop gat erin maken paal erdoor(of eerst paal eraan schroeven en dan de taart eroverheen laten zakken) dan volgende plaat met paal erop en daar de volgende taart eroverheen laten zakken.
enzovoort.


succes.

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Re: Bruidstaartstandaard in elkaar zetten?

Hoi Saskia,
Ik had dit ook al zo bedacht, maar het lijkt wel zo dat ik snel de taart beschadig zeker als je die paal erin moet schroeven. Zijn er geen platen in de verkoop die standaard zo'n gat in het midden hebben van plastic b.v. Heb je ook een idee wat het beste is om te vervoeren in elkaar gezet of los. Alvast bedankt.

Re: Bruidstaartstandaard in elkaar zetten?

de tall tier stand van wilton werkt met ronde plastic platen met een gat erin volgens mij heb ik bij een webwinkel alle losse onderdelen voor die standaard gezien(planet cake???? of piece of cake ???))
je zou kunne kijken of die gaten groot genoeg zijn en dan de goede maat plaat bestellen er moet wel altijd een paal door je taart dus een mooi randje om het gat of zo.
kijk even op wilton.com om te zien wat ik bedoel. in de shop kun je die onderdelen bekijken.
als je veel tijd hebt kun je in amerika bij create a cake alle onderdelen zeker bestellen.

succes,
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!