1 Laatst bewerkt door Bakmams (09-07-2007 17:55)

Onderwerp: 3D bakvormen

Ik heb bij de laatste bestelling de d3 trein van Wilton gekocht.
Heel erg leuk. Heb deze dan ook al voor de helft een keer gebakken en bekleed
Een soort van 2d dan.
Nu mijn vraag hoeveel deeg, en wat voor deeg doe je erin. Heb er toen bisquittaart ingehad, en deze kwam niet genoeg omhoog!
Ik weet wel dat je deze voor de helft moet vullen en dan het deksel erop binden.
Maar moet er dan 1 pak cakemix in of meer?
Of andere suggesties zijn welkom!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

2

Re: 3D bakvormen

Hallo, Je zou je bakvorm kunnen  vullen met een maatbeker met  water om zo de inhoud te  bepalen. Op de site van felicitaartjes.nl kun je aan handige schema's zien hoeveel je van alles nodig hebt. gr. Natascha

3

Tasch schreef:

Hallo, Je zou je bakvorm kunnen  vullen met een maatbeker met  water om zo de inhoud te  bepalen. Op de site van felicitaartjes.nl kun je aan handige schema's zien hoeveel je van alles nodig hebt. gr. Natascha

Dat weet ik,maar je kan deze maar tot de helft vullen. Wat voor deeg komt het beste omhoog? Meestal vul je tot 2/3e van het blik. En dat wil bij deze niet!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Ik heb ook de 3D bakvorm Wilton Trein gekocht en vroeg mij dus hetzelfde af...

Hoeveel biscuitmix moet er in de 3D trein? Of moet je een ander cakemix gebruiken?

Wie o Wie heeft hier een antwoord op???

Vast bedankt.

Groetjes Mimi

5

ik heb een andere 3d vorm en omdat de ene kant heel diep was en een ander deel bijna geen mix zat was de ene helft nog niet gaar en andere helft verbrand. dus ik lees even mee voor tips

N-Joy Cakes

6

En ik vroeg me ook nog af of je het ook nog wel kan vullen?

Groetjes Mimi

7

Mimi2 schreef:

En ik vroeg me ook nog af of je het ook nog wel kan vullen?

bij mijn vorm gaat dat niet meer. en ik gebruik om dit te maken ook gewoon cake beslag want met biscuit is het niet te doen.

N-Joy Cakes

8

oke, thanks. Maar hoeveel heb je er dan van nodig???

Groetjes Mimi