1

Onderwerp: Zelf biscuit maken, wat doe ik fout?

Meiden help, straks in Oz natuurlijk geen biscuitmix te vinden, dus ik moet het zelf leren maken. Recept van hier geprobeerd en dat was drama. Au bain marie gemixt,  maar het werd bij mij geen lichte schuimige massa. Meer een gelige drap? Nou zijn mijn eieren altijd op kamertemperatuur, misschien de volgende keer gewoon proberen te mixen (dus niet in heet water)

Wat is de reden dat je het niet in een keer allemaal bij elkaar kan kiepen en dan mixen zoals de mix van de webshop?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: Zelf biscuit maken, wat doe ik fout?

Misschien was je water te heet? Of stond de bak er te veel in.

Ik heb tot nu toe enkel zelf biscuit gemaakt en dat ging vanaf de eerste keer al prima. Ik doe een klein laagje heet water in de gootsteen (raakt hooguit net de onderkant van m'n beslagkom) en mix op hoge snelheid de eieren en suiker.
Bloem, maizena & zout spatel ik er daarna doorheen.
Precies zoals het hier op de site staat beschreven dus.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Re: Zelf biscuit maken, wat doe ik fout?

Je moet echt 10 minuten minimaal mixen en proberen er zoveel mogelijk lucht in te krijgen. Verder zoals Naära zegt :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Zelf biscuit maken, wat doe ik fout?

je mag je kom in een kookpot zetten en zo au-bain-marie kloppen, zodra het iets warmer is dan je lichaamst° haal ik ze van het vuur en klop ze koud, alles samen duurt dit iets minder dan 10 minuutjes en succes verzekerd!

ik heb op deze manier er al 100en gemaakt ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Re: Zelf biscuit maken, wat doe ik fout?

Oh, ik mix ze zo, niet au bain marie, maar wel net zo lang totdat het echt stroperig is.