1

Onderwerp: Welke bekleding kan op baverois ?

Hallo,

Ik ga misschien voor mijn bruiloft baveroistaart bestellen en dan zelf bekleden.
Een als bruidstaart beklede taart kost 18 euro meer per taart... en ik heb er 2 nodig.

Maar zou de taart nog wel lekker zijn als ik hem eerder bestel en de dag ervoor hem bekleed ?

En welke bekleding, zou kunnen ? Marsepein ?

Groetjes Mien

2

Re: Welke bekleding kan op baverois ?

Bavarois doe je toch tùssen een taart? Kun je dat überhaupt wel bekleden, of heb ik nou de verkeerde substantie in mijn hoofd?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik doe bavaroise ook altijd tussen een taart. Het komt dus niet in aanraking met de bekleding (marsepein of fondant gaan volgens mij wel smelten van bavaroise).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Hoi Mien,

Heb je al ervaring met bakken en bekleden? Op zich is het niet moeilijk om een met bavarois gevulde taart zelf te maken en te bekleden, maar zonder ervaring is het misschien een beetje stresvol. Bavarois is vers het lekkerst. Een taart met een dergelijke vulling moet in elk geval in de koelkast. Hou er rekening mee dat er een risico is op smelten van je fondant/marsepein bij heet weer als je je taart uit de koeling haalt (dan komt er condens op de taart).

Of wil je zo'n bavaroistaart bestellen waar de bavarois aan de bovenkant zit? Zeg maar zoals een kwarktaart? Want daar kun je beter geen marsepein of fondant op doen, dat smelt dan. Meestal worden deze taarten gedecoreerd met fruit en een laagje gelei. Ik heb wel eens hier op het forum gezien dat iemand gekleurde biscuit als decoratie had gebruikt, het was volgens mij een bumba tent. En volgens mij kun je er ook wel chocolade decoraties op maken.

Succes! Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Haha, nee ik heb nog geen ervaring in bekleden, taarten bakken heb ik weleens gedaan. Ik vind het heel leuk, maar heb niet zoveel tijd.

Ik bedoel inderdaad zo'n taart waar baverois aan de boven kant zit.
Dat gaat dus niet met marsepein...