Onderwerp: marsepein te zoet
hallo,
volgende week wordt mijn zoontje 1 jaar en nou wil ik graag zelf een taart voor hem maken. het zou dan de allereerste taart worden die ik in mijn leven maak! dus al heel wat uurtjes research achter de rug. nou heb ik van de week alvast een proeftaartje gemaakt (zou zonde zijn als het mislukt en we zonder taart komen te zitten op de verjaardag). ik heb hem eenvoudig gehouden 2 lagen gevuld met botercreme (van de webshop) en frambozenjam. vervolgens met blauw gekleurde marsepein bekleed en met icing gedecoreerd. uiterlijk was goed gelukt, al zeg ik het zelf
maar helaas vond niemand hem hier in huis te vreten. na een hap werden we al misselijk van de zoetigheid. :-(
Nou had ik iets gelezen over citroenzuur om icing wat minder zoet te maken, maar mijn vraag is kan ik het ook gebruiken om marsepein wat minder zoet te maken?
of zijn er mischien andere mogelijkheden dan marsepein om de taart te bekleden die dan minder zoet zijn?
verder vond mijn man de taart ook echt boterig smaken (daar had ik zelf niet echt last van) een taart van de banketbakker smaakt niet boterig, maar ik neem aan dat zij toch ook gewoon botercreme gebruiken?
nou ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, ik wil zo graag de taart zelf maken.
mijn taartjes