1

Onderwerp: Magnolia's Botercreme

Recept voor vanille botercreme bijbehorende bij de vanille cupcakes.

Creme voor +/- 24 cupcakes:

1 cup ongezouten zachte boter
6-8 cups suikerbakkerspoeder
1/2 cup melk
2 theelepels vanille extract
Zelf voeg ik nog citroenzuurpoeder toe, wordt anders echt te zoet.

Doe de boter in een grote kom, voeg 4 cups suiker toe samen met de melk en de vanille. Dit met mixer mixen tot een glad mensel ontstaat. +/- 3-5 min. Voeg daarna de suiker 1 cup per keer toe, elke keer weer 2 min mixen. Tot de icing dik genoeg is. Je hebt misschien niet alle suiker nodig. Naar wens kleurstof op kamertemperatuur toevoegen. Icing niet in koelkast bewaren. Icing kan 3 dagen bewaard worden in een afgesloten bak.

2

Re: Magnolia's Botercreme

Ziet er niet heel veel anders uit dan de gewone botercremes. Wel erg veel poedersuiker, mmmmm :)

Hoeveel is een cup?

Wordt het trouwens hard? Omdat het verder in het recept opeens icing heet?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Re: Magnolia's Botercreme

Het verschil wat ik van anderen hoor is dat deze wat minder korrelig is. Heb zelf daar geen ervaring mee. Maak altijd dit recept namelijk. Is inderdaad heel zoet, vandaar de citroenzuurpoeder. Boek geeft aan 1 cup = 240 milliliter. Hij wordt inderdaad hard. Niet zo als bij icing, maar als je het aanraakt zit er niet gelijk een deuk in de creme.

Groetjes bea

4

Re: Magnolia's Botercreme

Bedankt! Ik ga hem eens proberen!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Re: Magnolia's Botercreme

Ik vind dit zelf echt de lekkerste botercreme die er is, maar niet als taartvulling of om em af te smeren, maar wel helemaal geweldig voor cupcakes.

6

Re: Magnolia's Botercreme

Als je dit recept gebruikt en je hebt van die afmeet dingen voor de cups. Hoe doe je dit dan met boter? Laat je dan de boter zacht worden en prop je het "maatschepje" dan helemaal vol?

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

Re: Magnolia's Botercreme

Marlies: 1 cup staat gelijk aan 225 gram boter.
Je kunt verschillende maattabellen vinden door bijvoorbeeld te googlen op: cups to grams of conversion table.

Bea, ik was zaterdag nadat ik de cupcakes en botercreme bij jullie had geproefd zo nieuwschierig geworden naar het recept, dat ik had gegoogled op magnolia's cupcakes, en toen vond ik zowaar het recept op internet!! Ik heb ze nog niet kunnen bakken, maar na onze vakantie ga ik zeker een poging wagen. Fijn dat je de recepten hier nu hebt geplaatst.

Groetjes Angelique