Pagina's Vorige 1 2 3 Volgende
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Weer een geboortetaartje, maar het blijft leuk !
Nou, speciaal voor Karine 
Ik gebruik spuitmondje 16 van Wilton. Je icing kan je het beste op de middelste gradatie hebben, dus dat de punten van je icing omvallen. Je houdt je spuitmond de hele tijd rechtop, dus je hebt hem in een hoek van 90 graden. Probeer een zo plat mogelijk rosetje te makenDan begin je met het spuiten van een dropflower, je blijft spuiten en je draait je spuitmond links of rechtsom (dat maakt niet uit) om je dropflower heen totdat je weer bijna bij het punt bent waar je startte en dan laat je de druk op je spuitzak weg en trek je je spuitmondje weg in de richting van het rosetje (dus niet omhoog halen, maar zijwaards wegtrekken), dus dat je puntje van je icing meevalt in het rosetje.
Zie de foto's met toelichting in mijn album 
http://www.mijnalbum.nl/Album=OQ6MCTNL
Hahahaha het is wel grappig als je heel snel doorklikt, dan lijkt het net een filmpje 
wat een leuk idee zeg zo'n vlinderbaby
Wat een liefie is het weer. Die rand gaan we vast wel vaak terug zien hier.
(jaaa, ook bij mij.
)
PS Michiko, dat is dezelfde fondant die ik je meegaf laatst. 
Leuke roosjes! 
Super weer zo'n taart 
Mooooooi!! Erg Anne Geddes :-)
OOhhhh wat een plaatje weer!!!!
Oooo weer een echt wauw taart. De vlinder, de kleuren, alles weer helemaal perfect!!
Hij is weer geweldig!!! Heel mooi gedaan met die gekleurde rozetjes! Weer eens iets anders dan anders!!
Wat gaaf met die vleugeltjes. Super super leuk.
Weer een ontzettend mooie en leuke taart! heel lief
Dank u Wietske voor al de moeite ...toen ik je reactie las was het wel chinees voor mij hoor. Maar na het zien van je filmpje (leuk h
Oooooohhh mooi 
Zo
Ooooh....mooi, mooi, mooi!!!
Heel gaaf zo die rand en dat vlindertje.
Die kleuren... geweldig!!
Ben zooo'n fan van je taarten!! Helemaal geweldig!!
:Y
heel leuk geworden zo, mooi hoor.
Mooooi Wietske! Die vleugels, echt super, heb je die geschilderd op de fondant?
zo lief!!!
en wat een heerlijk leuke rand heb je er bij gemaakt!
Wietske wat prachtig alweer! Ziet er zo'n Anne Geddes baby uit, of moet ik zeggen een Wietske-baby?
Krijg meteen zin in nog een kindje... zucht...
Evelyn
Och wat een schatje, zeg!!!
Ik ga binnenkort ook een geboortetaartje proberen, maar dan wel iets eenvoudiger. Ik begin net!
Hoe maak je zo'n babytje?
Groetjes Ingrid 
Wat een beauty! Prachtige kleurtjes!
Allemaal nog bedankt voor de reacties ! De vleugels heb ik gemaakt van Gumpaste maar ik had het taartje in de koelkast, maar door het vocht zakten de vleugels dus weer helemaal naar beneden, terwijl ze dus erg mooi omhoog stonden. De vleugels heb ik daarna geverfd met kleurpasta met alcohol. Waren wel erge felle kleuren ondanks dat ik er al aardig wat alcohol bij had gedaan.
De kleurtjes komen van m'n mandje uit de babykamer, ik heb daar onder de commode van die gevlochten manden staan in dezelfde kleuren. Toevallig had Evelien in dezelfde kleurtjes laatst een bruidstaart gemaakt, tja en toen wist ik zeker dat het een mooie combi zou worden 
Maar volgens mij is het voor een jongetje ook helemaal geweldig hoor in blauwtinten.
@Ingrid, de baby omschrijving staat hier op het forum hoor, maar dan van de baby op z'n buik (de baby in de bloem)
Ik heb eerst een bolletje voor het hoofdje gerold. Daarna voor het lijfje weer een bolletje gerold, alleen wel groter als het eerste bolletje en deze zelf een beetje in een peervorm geduwd. Met een aardappelschilmesje een sneetje in de achterkant gemaakt en daar waren de billetjes . Toen twee rolletjes gerold voor de achter beentjes, tegen de billetjes aangelegd en dubbel gevouwen en het uiteinde onder de billetjes gelegd, het ene beentje over het anders beentje. Daarna nog twee kleinere rolletjes gemaakt voor de armpjes, van
Ik geloof dat alles al gezegd is. Ik heb er verder geen woorden voor. Ah wat een schatje is in ieder geval het eerste dat in me op kwam. Hij is geweldig!
Groetjes Annelies
Hij is heel erg mooi, die roosjes zijn echt geweldig!
Jammer van de vleugels maar als je niets had gezegd...
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Weer een geboortetaartje, maar het blijft leuk !