1

Onderwerp: lint ter afwerking

De laatste tijd lees en zie ik nogwel es dat lint gebruikt of aangeraden wordt als afwerking.

Ik vraag me dan altijd af, moet je dat nog "vastplakken" met eetbare lijm of icing?
En hoe maak je de uiteinden vast??

Erika

2

Re: lint ter afwerking

Ik heb geen idee of ze vanzelf blijven plakken (aangezien mijn Eerste Echte Taart nog in de projectfase verkeert) maar als het niet blijft plakken is het misschien een optie op de uiteinden met een speldje vast te steken. Alleen even goed kijken dat je de speld er ook weer uithaalt met het lint voor je een van je gasten ineens stuiptrekkend over je vloer ziet rollen ;)

Mijn taarten enzo =) *klik*

3

Het lintje 'staat' inderdaad los langs je taartje en je kunt het uiteinde plakken met een tipje (eetbare) lijm, het lintje moet er uiteraard al af voor het aansnijden.
Een speldje kan dus natuurlijk ook!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

ja ik heb de ene keer dat ik het gedaan heb, met een speld vastgezet

5

thnx dat moest ik ook even weten!! volgende week een bruidstaart maken en ik heb al lint gekocht moest alleen nog ff weten hoe dat vast gezet moest worden!!

6

Ik plak mijn lint niet vast, aan de voorkant maak ik een mooie strik en daardoor houdt die het strak !!!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

strikken kan natuurlijk, maar ik vind juist bij een rustige taart een strak lint zo mooi, zonder strik.

Erika

8

als het toch moet plakken kan je een paar druppeltjes icing doen hier en daar.

Mijn website: Presentaart

9 Laatst bewerkt door Beautiful Creations (11-07-2007 11:39)

En als je nog lint nodig hebt, ik verkoop verschillende maten in verschillende kleuren.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/