1

Onderwerp: staande my little pony

Mijn dochter is woensdag jarig en eist een "my little pony" taart. Nu wilde ik graag een staande my little pony proberen te maken (o o o dat wordt me wat).

Maar hoe kan ik dat nu het beste aanpakken. Zodat hij niet door zijn hoeven zakt??

Ik wil marsepein gebruiken.... Please help...

Groetjes Kelly

2

Re: staande my little pony

Ik zou tylose gebruiken, dat maakt het allemaal wat steviger.
Zorg dat je het even de tijd geeft (denk in uurtjes) om het 'in te laten trekken', volgens mij moet-ie dan wel op zijn hoeven blijven staan hoor ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ja, en wat ik heb gedaan is naast de tylose, de beentjes eerst los gemaakt, dan dat een paar uur laten drogen en dan pas het lijfje maken en aan elkaar plakken. (niet het lijfje ook alvast laten drogen, want dan past het nooit als je het wilt lijmen.
Wat ook werkt als je meteen door wilt gaan. De poten helemaal doorborem met een prikker en dan in een dummie ofzo prikken. Dan het lijf erop en verder afmaken. Na het drogen kun je de prikkers eruithalen of gewon even waarschuwen en ze er voor de zekerheid in laten zitten. Prikt weer handig in de taart, valt hij niet om ook. :D
Succes.

4

Poppetjes die ik af en toe boetseer steek ik met stukje spaghetti in de taart, maar ik waarschuw wel dan even hoor !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Hmm OK, ik ga zo met de voorbereidingen beginnen...... Bedankt voor de antwoorden.

Oef wordt moeilijk denk ik....

Als het nou echt niet lukt maar puzzelen... Alhoewel dat heb ik ook nog nooit gedaan...

Waar ben ik aan begonnen :/ :D