1 Laatst bewerkt door Kellyke (30-06-2007 16:53)

Onderwerp: dringend.. waar beertjes bewaren?

hey iedereen,
ik heb net de forever friends beertjes gemaakt uit marsepein, maar ik moet pas morgen de taart aankleden (en de sofa maken) en hij is voor overmorgen op te eten..

Waar moet ik nu de beertjes bewaren?  in de koelkast of erbuiten?  heb ook beetje schrik dat de armpjes enzo eraf gaan vallen als het gaat zweten in de koelkast, of juist als het uitdroogt buiten de koelkast..

2

Re: dringend.. waar beertjes bewaren?

Ik heb ze toen gewoon in een tupperware schaal met deksel bewaard NIET IN DE KOELKAST !!!

3

en misschien kun je tussen in de armen stukjes spaghetti doen om ze zo te verbinden aan de romp, dan vallen de armen er niet af hoor!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

4

Ik heb geen doosje dat groot genoeg is voor deksel.. gaat het in open lucht ook?  of misschien een folie over doen of zo?

Ik ga morgen dan een sofa maken uit cake en de beertjes erop zetten en dat komt dan bovenop mijn biscuit.. gaat dat niet te zwaar wegen?

5

ik heb deze taart net gemaakt,kijk maar bij de taartenparade.de beertjes had ik al een week klaar en in een bakje met deksel bewaard,ging prima,kan ook wel met folie lijkt mij.ik had de beertjes verstevigd met tylose en de armen en benen eraan geplakt met tylose met een beetje water,plakt als een tiereler!!

6

O, en een nachtje in de openlucht overleven ze ook wel hoor. :Y Ik laat ze vaak juist een nachtje drogen voor de stevigheid. Daarna gaan ze onder een stolp.
Een tupper bak of iets kan ook teveel afsluiten waardoor ze juist weer wat slapper worden en wat scheef kunnen zakken.

7

Meid, ze eten de beren toch niet op, dus je kan ze makkelijk gewoon stofvrij wegzetten. Het beertje wat op mijn laatste taart stond is door de jarige bespoten met haarlak (!?!?!) om hem te kunnen bewaren. Staat dus nu mooi te prijken op haar bureau

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

8

:) hehe...

ze hebben de nacht overleefd.. dus hopelijk staan ze morgen ook nog recht, met al hun ledematen :)

Iemand een antwoord op de vraag van het gewicht?  gaan de beertjes en de sofa niet teveel wegen op mijn buiscuit?

9

Zal wel zwaar wegen, maar gewoon kartonnetje onder de sofa en stokjes in de ondertaart zodat ie daar op kan rusten!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

10

wat voor stokjes?  en het kartonnetje snij ik dan op maat van de sofa? of van het kartonnetje :s