1

Onderwerp: Pettinice??

goeienmiddag allemaal

Ik heb gister op de Pettenice gekocht.

Maar nu is mijn vraag, hard deze fondant uit als je je taart ermee bekleed??

Heb mn kapsel in de over zitten, en wil deze fondant een keer uitproberen en natuurlijk de andere spulletjes die ik gekocht heb op de beurs

Kan iemand me een beetje wegwijs maken

liefs mell

2

Re: Pettinice??

ja deze fondant wordt behoorlijk hard.

3

Re: Pettinice??

Op zich hard hij niet uit, maar ik vind de kwaliteit minder dan de RegalIce. Hij droogt namelijk uit en dat lijkt net als uitgehard. Hij wordt wat harder, blijft niet soepel.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Re: Pettinice??

Ohhh dus deze variant is niet geschikt voor het bekleden van een taart?

liefs mell

5

Re: Pettinice??

Jawel hoor je kunt er best een taart mee bekleden...ik vind het persoonlijk niet zo lekker omdat hij hard wordt.
Wat je ook kunt doen is deze fondant mengen met marsepein voor marsefond dat gaat heel goed en verder hebruik ik juist deze fondant voor het bekleden van dummy-taarten.

Ook mijn colablikjes heb ik hiermee bekleed...dan is het huist weer fijn als hij wat steviger (harder) want ik had de normale biscuit er voor gebruikt. (blijft het blikje goed staan en zakt niet in.

6

Re: Pettinice??

wat is de verhouding fondant-marsepein....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

7

Re: Pettinice??

Bedankt nicole, maar wat voor kleur kan ik verwachten als ik fondant en marsepijn met elkaar meng?

Sorry voor de vragen, met marsepein kan ik wel een beetje overweg maar fondant is nieuw voor me.

Weet je trouwens welke fondant niet uithard?

liefs mell

8 Laatst bewerkt door nnicole1234 (28-05-2007 08:59)

Re: Pettinice??

De verhouding bepaal je helemaal zel maar toen ik ongeveer half-hqalf deed kreeg ik een soort roomwitte kleur (zie de taart in mijn album waar op staat oma 88 jaar )

De niewue fondant uit de webshop Ballina hebben we vorige keer gebruikt tijdens de workshopdag in Amersfoort op een dummy, deze blijft lekker zacht.
Voor een dummy waar niemand met zijn vingers af kan blijven (;)) niet zo handig maar op een echte taart weer wel lekker :D

Trouwens de Regal Ice blijft ook langer zacht vind ik.

9

Re: Pettinice??

Hahahahaah ja voor een dummy is ie dus niet geschikt.

Ik heb er gisteravond roosjes mee gemaakt en dat ging goed,

Ik zal eens de Ballina en de regal ice gaan bestellen, bedankt voor je antwoorden

liefs mell

10 Laatst bewerkt door wendy (30-05-2007 00:32)

Re: Pettinice??

Ik blijf juist echt fan van de pettinice, krijg je zulke mooie strakke taarten van. En dat harde laagje is maar een dun schilletje aan de buitenkant, de binnenkant blijft wel zacht.
Ook is hij het beste geschikt voor boetseerwerk, juist door dat buitenlaagje dat wat steviger opdroogd, maar, test gedaan, zelfs na maanden is hij van binnen nog lekker zacht en eet hij makkelijk weg hoor. :)
Regalice vind ik erg vies en ballina wat te slapjes,  voor het bekleden prima, voor het boeteren blijft hij iets te zacht. Wel lekker op zich, al vind ik zelf nog steeds marsepein het lekkerst. ;)

11

Re: Pettinice??

Bedankt Wendy

Ik heb gister mn taart bekleed pffff wat een werk, ik heb het vriendjelief maar laten uitrollen en op het kapsel laten leggen. Het scheurt wel heel snel.

Moet er ff de handigheid in hebben, dus blijven oefenen.

liefs mell

12

Re: Pettinice??

petticine is inderdaad ideaal voor boetseerwerk, maar ballina voor het bekleden omwille van de smaak.
Petticine blijft dan toch een beetje zacht ?Nog nooit getest eigenlijk.

13

Re: Pettinice??

Ach het is wel te eten (niet vies of zo)maar alleen bij het aansnijden lopen mij de rillingen al over mijn lijf...hahaha...het klinkt alsof je een stuk karton aan het snijden bent :D

14

Re: Pettinice??

geef mij maar Ballina.

Het ruikt lekker en volgens anderen is het ook lekker

Ja sorry ik hou niet zo van  sugarpaste en marsepein

Als ik al eens een taartje mag maken voor iemand die al eerder een taartje bij me hadden gehad heb ik steeds gehoord dat ik de laatste keer wel iets lekkerder suiker gebruikte :) :)

cateren is ook gebakjes maken :)

15

Re: Pettinice??

Ik vind Pettinice erg vies ruiken en smaken. Gek. Hebben meer mensen daar last van? Ik lust normaal gesproken eigenlijk alles wat zoet is, maar hier zit zo'n raar geurtje en bijsmaakje aan.

16

Re: Pettinice??

Ik heb dat juist bij de Regal Ice...die ruikt een beetje azijn-achtig.

17 Laatst bewerkt door wendy (30-06-2007 22:34)

Re: Pettinice??

Chientje schreef:

Ik vind Pettinice erg vies ruiken en smaken. Gek. Hebben meer mensen daar last van? Ik lust normaal gesproken eigenlijk alles wat zoet is, maar hier zit zo'n raar geurtje en bijsmaakje aan.

Ja, bij de kilo pakken vind ik dat ook. ik gebruik de emmers van 5 kilo, die ruikt heel veel beter.
De sesamstraat taart is er helemaal mee bekleed en ook pino en de andere figuren zijn van pettinice, dat karton idee bij het aansnijden herken ik dus ook totaal niet.

18

Re: Pettinice??

wendy..wat doe jij er mee dat het "gel vel beter rukt"
Hahaha...sorry.....kon het niet laten.

Erika

19 Laatst bewerkt door wendy (30-06-2007 22:36)

Re: Pettinice??

Hoe bedoel je?
Waar heb je het over? O-)  ;) :o

Hihi, weer eens een beetje te snel getikt op mijn toetsies. :D