1

Onderwerp: Bestellen bij de webshop: basisbenodigdheden?

Hi, ik wil morgen bij de webshop gaan bestellen, maar zou graag wat hulp willen bij wat ik nodig heb en of ik nog dingen vergeet.
Ik heb al wel een beetje een lijstje gemaakt:

Ronde taartvorm 25 cm (is dat een gemiddelde maat? of is een rechthoekige/vierkante erbij ook wel handig?)
Spuitzak+mondjes (kan je ook mondjes op die wegwerp doen of is dat alleen voor gewone lijntjes?)
Uitstekers
Smoother
Schrapers (handig of niet echt nodig?)
Taartsnijder (taartrooster heb ik)
Mix voor biscuit, room, botercreme, icing, eiwitpoeder
En last but not least, de fondant en kleurstoffen.

Van beide heb ik geen idee wat ik moet bestellen. Klopt het dat fondant zoeter is dan marsepein en dat kinderen marsepein vaak niet lekker vinden?
Heb vandaag mmf uitgeprobeerd, vond het vrij makkelijk, maar wel erg marshmallowsmaakje. Wat is het verschil tussen de Ballina paste to cover en de rolfondant? Moet ik wit kopen en kleurstof of is het als beginner makkelijker om gekleurde fondant te kopen?
En tot slot nog over de kleurstoffen, heb ik het goed begrepen dat je voor icing andere kleurstof nodig hebt dan voor fondant? En dat SK donker kleurt van Wilton? En moet ik een kleurenset hebben of mengen jullie de basiskleuren?

Advies is erg welkom!

2

Re: Bestellen bij de webshop: basisbenodigdheden?

Ik vind je eerste lijstje al erg lang. Ik ben alleen maar begonnen met biscuitmix, botercrememix, poedersuiker en marsepein en natuurlijk wat kleurstoffen. Zelf had ik dan wel al een rond bakblik en nog wat koekjes uitstekers. De rest heb ik geleidelijk erbij gekocht, zo bleef elk pakketje van de webshop een cadeautje.

Marsepein of fondant, daar kan niemand je mee helpen, daar zijn de meningen echt over verdeeld. Mijn kinderen zijn dol op marsepein en ook degene waar ik taarten voor maak. Ik vind marsepein ook makkelijker om mee te werken. Fondant en ik gaan niet samen, maar voor andere is het precies het tegenovergestelde. Gewoon uitproberen wat je zelf het fijnste vind.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Qua smaak is het heel persoonlijk...
Ik liet van de week iemand een stukje ballina met chocosmaak proeven en die stond te kokhalzen in mijn keuken :D Toen ze de marsepein proefde hoefde ze niet meer te twijfelen over wat er op moest ;)
Marsepein kleurt vaak wat dieper en is mooier om mee te puzzelen maar dan kan je nog steeds je taart met fondant bekleden als je dat lekkerder vind.
Pettinice en Regal Ice hebben verder geen smaak (neutraal dus) en met Pwettinice kun je beter boetseren dan met Regal Ice (dat is weer soepeler en blijft langer zacht.

Het is maar waar je voor kiest dus.

De wegwerpspuitzakken kun je prima gebruiken met spuitmondjes (vergeel niet een koppelstuk te bestellen)
Scrapers heb je niet echt nodig..(tenzij je de taart niet met fondant bekleed)een paletmes is wel handig om je botercreme aan de buitenkant netjes strak te krijgen voor je de fondant er op doet.
Als je kant en klare icing besteld (RI) dan hoef je geen eiwit te bestellen.
Je kunt de kleuren heel goed mengen en je kunt voor fondant en RI dezelfde kleurstof gebruiken (pasta)

4

Je kunt spuitmondjes ook prima gebruiken op een wegwerpspuitzak zonder koppelstuk hoor!!!! Ik gebruik nooit een koppelstuk!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ik heb even meegelezen met de antwoorden en die vind ik al reuze compleet. Ik zag alleen dat jouw vraag over schrapers nog niet beantwoord was. Het ligt er aan, waar je mee gaat werken. Voor fondant of marsepein heb je het (volgens mij) niet echt nodig, maar met botercreme weer wel. Je kunt je taart die bekleed is met botercreme een heel mooi effect geven. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Veel plezier met jouw aankoop :D

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Bedankt voor de hulp! Ik heb besteld bij de webshop en heb het vandaag al ontvangen.
Ik hoef me dus niet te vervelen dit weekend =)