Onderwerp: weer een nieuwe...
hoi allemaal,
Hier ook even een korte introductie van mij als nieuwe bakster ...
Ik ben Jiska, 27 jaar en woon in Kampen.
Vroeger wilde ik altijd banketbakker worden, maar heb daar (helaas) nooit wat mee gedaan. Uiteindelijk ben ik iets heel anders geworden (accountant), maar het taarten bakken bleef ik leuk vinden.
Sinds een paar weken heb ik deze site ontdekt en hij is echt geweldig! Ik kon wel gewoon wat simpele taarten bakken, zoals appeltaarten en kwarktaarten, maar helemaal mooi opmaken met fondant of marsepein had ik nog nooit gedaan.
Na wat gekeken te hebben op deze site ben ik er toch maar eens aan begonnen... en ik vind het helemaal geweldig! Heb nu 2 taarten gemaakt, dus het begin is er.
Vorige week heb ik ook de cupcakes uitgeprobeerd en dat was ook super! Het spuiten van bloemen met icing is nog niet gelukt, maar volgens mijn had ik het recept niet helemaal goed gevolgd.
De volgende keer wil ik de chocolate fudge taart van Nigella Lawson proberen. Dat lijkt me ook wel heel erg lekker...
Ik ben alleen nog wel een beginner, dus ik moet nog veel leren. Dus als jullie nog tips hebben (ideeen, recepten, workshops, tips, etc) dan hoor ik dat graag...
Ik vroeg me wel af en er nog een (beginners)boek is waar veel handige tips, recepten en voorbeelden in staan voor taarten, cupcakes, etc. Een boek waar je dus als beginner flink mee aan de slag kan. Weet iemand van jullie welke ik dan het beste kan aanschaffen? Ik heb al wel veel gelezen over het boek "hoe versier ik een lekker koekje". Is dat wat of kan ik beter eerst met een ander boek beginnen?
Groetjes
Jiska