1

Onderwerp: weer een nieuwe...

hoi allemaal,

Hier ook even een korte introductie van mij als nieuwe bakster :) ...
Ik ben Jiska, 27 jaar en woon in Kampen.

Vroeger wilde ik altijd banketbakker worden, maar heb daar (helaas) nooit wat mee gedaan. Uiteindelijk ben ik iets heel anders geworden (accountant), maar het taarten bakken bleef ik leuk vinden.
Sinds een paar weken heb ik deze site ontdekt en hij is echt geweldig! Ik kon wel gewoon wat simpele taarten bakken, zoals appeltaarten en kwarktaarten, maar helemaal mooi opmaken met fondant of marsepein had ik nog nooit gedaan.
Na wat gekeken te hebben op deze site ben ik er toch maar eens aan begonnen... en ik vind het helemaal geweldig! :) Heb nu 2 taarten gemaakt, dus het begin is er.
Vorige week heb ik ook de cupcakes uitgeprobeerd en dat was ook super! Het spuiten van bloemen met icing is nog niet gelukt, maar volgens mijn had ik het recept niet helemaal goed gevolgd.
De volgende keer wil ik de chocolate fudge taart van Nigella Lawson proberen. Dat lijkt me ook wel heel erg lekker... :9

Ik ben alleen nog wel een beginner, dus ik moet nog veel leren. Dus als jullie nog tips hebben (ideeen, recepten, workshops, tips, etc) dan hoor ik dat graag...

Ik vroeg me wel af en er nog een (beginners)boek is waar veel handige tips, recepten en voorbeelden in staan voor taarten, cupcakes, etc. Een boek waar je dus als beginner flink mee aan de slag kan. Weet iemand van jullie welke ik dan het beste kan aanschaffen? Ik heb al wel veel gelezen over het boek "hoe versier ik een lekker koekje". Is dat wat of kan ik beter eerst met een ander boek beginnen?

Groetjes
Jiska

2 Laatst bewerkt door truuske29 (27-06-2007 22:08)

Re: weer een nieuwe...

hey Jiska,

ik heb zelf de boeken van wilton besteld.
dat zijn curcusboeken.
ze zijn wel in het engels maar voorbeelden  en uitleg genoeg zijn heel erg handig. ;)
leuk dat je even een krabbeltje bij mijn berichtje gezet had.
we spreken ons.succes.
groetjes

marie therese :)

3

Re: weer een nieuwe...

dag jiska,

welkom op de site, het boek hoe versier ik een lekker koekje is zeker een aanrader, er zijn genoeg mensen die workshops geven, ligt aan wat jij wilt leren.
nou bak ze en wel showen he

groetjes solainge

4

Re: weer een nieuwe...

Hoi Jiska,

Weet je wel dat er net een nieuw winkeltje is geopend bij jullie in kampen. Zij verkoopt ook spulletjes e.d. Ben er zelf nog niet geweest, maar ben dat zeker wel van plan. FF koekeloeren. Op haar site staan ook taarten, alleen is dit niet mijn smaak. Als ik de site kan vinden zal ik je die wel toe mailen. Ook bij mij kun je workshops volgen. Ik woon in Zwolle.

5

Re: weer een nieuwe...

Hoi Jiska (zelfs je naaaaam is moooooi!)

... en ik hoop je taarten ook :lol:

Welkom bij dit forum en ik wens je veel plezier met bakken en decoreren.
Ik heb trouwens zelf "Hoe versier ik een lekker koekje..." ook en haal er nog altijd leuke, mooie en lekkere ideeen uit, dus het is zeker een aanrader!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

6

Re: weer een nieuwe...

hoi Jiska,
Ik ben ook net nieuw op dit forum en als taartenbakster.
Ik heb gisteren het boek van Debbie Brown gekocht dat heet Stripfiguren om van te smullen. In het Nederlands nu nog te koop op de site van Piece of cake.
Deze winkel zit in Purmerend maar is via de website te bestellen het is een heel leuk boek voor kindertaarten te maken en het staat er goed in het nederlands uit gelegd hoe het moet.
Het boek is bijna niet meer te krijgen in het nederlands dus als  iemand het nog wil hebben dan kan het bij www.piece-cake.nl nog wel.

Groetjes en bakse Marlies (scrapmarrie)

groetjes marlies