1

Onderwerp: Pettinice fondant

Weet iemand of er ook verschil zit in de kilo en de 5-kiloverpakking? Of is het precies hetzelfde.
Bij planet cake verkopen ze de 5 kilo emmers en dat lijkt me wel praktisch, maar wil graag eerst een kilo proberen zodat ik weet of het fijn werkt.
Ik heb wel eens begrepen dat de kiloverpakkingen iets ander zijn.

Ik gebruik nu altijd marsefond (met regalice).

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

2

Re: Pettinice fondant

Zou eigenlijk wel raar zijn als er verschil in zou zitten, toch?
Ik werk (nu) met 5kg Ballina en werkte wel eens met 2,5 of 1 kg RegalIce en dat was precies hetzelfde :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik dacht ergens gelezen te hebben dat het anders was (maar weet dus niet meer waar ;))

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Klopt, Beautiful Creations (Sas) volgens mij schreef dit en ik moet eerlijk zeggen dat ik de 1 kilo een stuk harder (droger) vind dan die in de 5 kg. emmers. Bij de andere merken heb ik trouwens ook geen verschil gemerkt ;)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Lara wat vind je van die in 5kg emmers? Werkt het wel fijn?

Groetjes Petra,

6

Staat er geen ingredienten lijstje op de verpakking? Anders zou je die van de 1kg en 5kg verpakkingen eens moeten vergelijken.
Als er verschil is zou het daaruit naar voren moeten komen, lijkt me.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Petra81 schreef:

Lara wat vind je van die in 5kg emmers? Werkt het wel fijn?

Ja, ik vind het wel fijn spul om mee te werken, op de een of andere manier ruikt het iets minder scherp dan de 1 kg verpakking, voelt het wat soepeler dan de 1 kg.  en droogt het ook minder snel uit (waarschijnlijk omdat het zo'n gigaklomp fondant is ;) ). De smaak is natuurlijk gewoon hetzelfde, ik lust het zelf niet maar gebruik het meestal samen met de marsepein (marsefond) of voor witte taarten.
Ik heb trouwens wel een overdreven scherpe neus hoor, dus als iets maar een beetje sterk ruikt, word ik er al naar van ;)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

De fondant in de kiloverpakkingen en in de 5 kilo emmers is hetzelfde maar de fondant in de emmers is veel zachter en werkt dus veel prettiger.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/