1

Onderwerp: puzzelplaatje gemaakt en dan?

Hai,

Ik ga zo een puzzelplaatje van Titus (de poes van Bob de Bouwer) maken... maar als ik 'm dan straks af heb, hoe dan verder?
Ik wilde 'm eerst even in de vriezer leggen, zodat ie gemakkelijker van het bakpapier/folie af kan.
Maar, snij ik nu de vorm van Titus uit in de fondant die op de cake ligt, waarna ik hem erin pas en er een geheel van probeer te maken, of leg je 'm juist er op en plak je 'm alleen maar vast?

Wat is wijsheid? Iemand een suggestie?

Niels

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

2

Re: puzzelplaatje gemaakt en dan?

Ik leg ze er altijd gewoon bovenop. Als je hem even in de vriezer hebt gehad blijft hij gelijk goed plakken en heb je geen water oid nodig.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3

Met Petra eens: er gewoon bovenop. Het is wel speciaal om hem echt in te leggen, maar dan maak je het je zelf z

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ja hoor gewoon er bovenop leggen ..als je 'm er in legt dan heb je al snel last van lelijke randen en dat is zonde van je plaatje !
Ik puzzel gewoon op een goedkoop heel dun showmapje en doe 'm als een sticker op de taart (geen diepvries) dat gaat heel goed...

5

Petra81 schreef:

Ik leg ze er altijd gewoon bovenop. Als je hem even in de vriezer hebt gehad blijft hij gelijk goed plakken en heb je geen water oid nodig.

Dat in de doiepvries doen van je plaat...doe je dat met fondant EN marsepein ?
En waarin doe je dat dan in de diepvries ? En laat je het gewoon aan de lucht drogen als ie ontdooit op de taart ????

6

Puzzelplaatjes maak ik vrijwel altijd van marsepein (tenzij het wit moet zijn natuurlijk). Ik leg het met showtas en al op een snijplank en wikkel het in met huishoudfolie. Dan leg ik hem direct uit de vriezer op de taart en dan droogt hij gewoon mooi op, geen last van uitlopende kleuren oid.
Hetzelfde kan je wel ook gewoon met fondant doen, in het begin gebruikte ik alleen fondant.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!