1

Onderwerp: puzzelplaat

Ik heb het forum doorgeplozen, maar kan nergens iets vinden over hoe jullie de puzzelplaat van de showtas overbrengen op de taart?

Ik ben gevraagd door een vriendin om een Nijntje taart te maken, wil dit graag mbv een puzzelplaat maken.

Gaat het marsepein niet plakken? Ik las iets over invetten met olie, proef je dat niet?

Trek je het niet uit zijn vorm bij het overbrengen? Ik heb arabische gom in huis, helpt dit misschien?

Pak je de stukjes los op?

Graag een tip.

Groetjes Monique

Groetjes Monique
webadres www.tartedeco.mijnalbum.nl

2

Re: puzzelplaat

Hoi Monique,

Je kan het beste de showtas invetten met plantaardig frietvet of crisco. Dan maak je je puzzel (felicitaartjes.nl heeft bij de how-to's een mooie fotoreeks staan.) Daarna leg ik de print in een doos afgedekt met huishoudfolie in de diepvries tot de taart klaar is. Dan het papier uit de showtas halen en de print overbrengen op de taart in zijn geheel.

Ik gebruik geen tylose of tragant gom.

Succes!

3

Kijk dat wilde ik nou net weten :)

Nog even een extra vraag, Hoelang kan de puzzelplaat dan in de vriezer. Ik heb pas zaterdagavond de plaat nodig. Kan ik hem dan al vanavond (woensdag) maken??

Groetjes Edith

4

Ik maak hem ook vanavond voor zaterdag en leg hem in de vriezer.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Bedankt voor jullie hulp, ik ga aan de slag en hoop dat mijn creatie show-off waardig is,

groetjes Monqiue

Groetjes Monique
webadres www.tartedeco.mijnalbum.nl