1

Onderwerp: als je siliconen vorm niet helemaal gevuld is....

Zo..een lange titel. maarre...wat ik me dus afvraag..

Ik heb ooit een siliconen bakmatje (en ookw eles bakpapier) zonder iets erop in de oven laten liggen met voorverwarmen.
kunnen ze niet tegen.

maar stel nu dat je met een restje beslag bijvoorbeeld maar de helft van je sligro bolletjesvorm kunt vullen, of maar 6 van de 12 cupcakes??
Gaat dat wel goed??
Wie heeft ervaring??

Erika

2

Re: als je siliconen vorm niet helemaal gevuld is....

ik heb met mijn siliconen vormen nog nooit problemen gehad.  Ook niet als ik mijn muffinvorm niet helemaal vul

3

Re: als je siliconen vorm niet helemaal gevuld is....

Hier ook nog nooit problemen. Het enige "probleem" is dat ik uberhaupt liever niet siliconen werk... vind het he-le-maal niets! Maar ik gebruik het wel.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Re: als je siliconen vorm niet helemaal gevuld is....

Carin schreef:

Hier ook nog nooit problemen. Het enige "probleem" is dat ik uberhaupt liever niet siliconen werk... vind het he-le-maal niets! Maar ik gebruik het wel.

Zolang het kleine vormpjes zijn, lijkt het mij prima te gaan. Maar ik heb zo'n hartevorm van Xenos in siliconenuitvoering. Nou ik vind het lastig in de oven doen (gaat nl. helemaal uit elkaar staan). Daarnaast wordt je hart erg bol. Moet je mooi vinden. Ik hou meer van strak. Dus die zijkanten worden er dan dus fijn afgesneden!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

5

Re: als je siliconen vorm niet helemaal gevuld is....

tgaat mij er dus echt alleen maar om of het kan.
Kan ik in ene siliconen vorm 6 cupcakes zetten, en 6 vakjes dus leeg laten, zonder dat die verbranden/smelten etc...

Erika

6

Re: als je siliconen vorm niet helemaal gevuld is....

Ja hoor, lijkt mij wel kunnen, het spul is bestand tegen 230 graden, of 'ie nou vol is of leeg.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Re: als je siliconen vorm niet helemaal gevuld is....

nou Carin...dat is het nu net...het is bestand tegen hitte, maar niet rechtstreeks..
dus als je zo;n ding in de oven zet zonder iets erin, dan wordt ie echt eerst bruin, dan zwart.......

Maar goed, ik denk dus echt dat het een kwestie van proberen is.