1

Onderwerp: Recepten van Peggy Porschen

In het boek 'Hoe versier ik een lekker koekje' gebruikt Peggy voor alle taarten een cakebeslag wat ze doordrenkt met suikerwater. Hier op het forum gebruiken de meesten bescuitbeslag voor de kapsels omdat dit luchtiger is.

Hebben mensen ervaring met de recepten van Peggy voor het maken van een grote taart? En wordt het dan inderdaad erg zwaar of snij je dan gewoon kleinere stukjes uit de taart? Ik ben erg benieuwd.

Groetjes Maaike
www.lekkerenzoet.nl

2

Re: Recepten van Peggy Porschen

Volgens mij bedoelt ze gewoon de cake tremperen, of begrijp ik het nou verkeerd??

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: Recepten van Peggy Porschen

Het is inderdaad gewoon een cakerecept, ze gebruiken in engeland veel van deze poundcakes, worden wel behoorlijk zwaar ja maar ze snijden er daar dan ook hele kleine stukjes van. Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent, de een vindt dat heel lekker en een ander juist niet.
Ze trempeert het inderdaad met suikerstroop zodat het wat vochtiger wordt, ook bewaard ze de cake vrij lang voordat de taart af is (als je haar aanwijzingen leest, eerst een nacht bewaren, daarna met marsepein en de volgende dag weer met fondant...) dan kan de taart ook wel van siroop gebruiken om niet droog te worden.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: Recepten van Peggy Porschen

Het is precies wat Laura zegt, het is een recept met boter en dat maakt het erg zwaar, dan kan je dus hele kleine stukjes afsnijden !!!!! Maar ik maak het liever van bisquit deeg !!!! Is luchtiger en mensen kunnen dan iets groter stuk krijgen !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Re: Recepten van Peggy Porschen

Bedankt voor jullie uitleg. Ik denk dat ik het zelf maar eens ga proberen, dan kan ik zelf het verschil proeven. De bescuitmix bevalt me overigens goed hoor :)

Groetjes Maaike
www.lekkerenzoet.nl

6

Re: Recepten van Peggy Porschen

Misschien een domme vraag in deze, maar wat is tremperen?

En hoe doe je dat?

7 Laatst bewerkt door Carina (26-06-2007 08:20)

Re: Recepten van Peggy Porschen

lydia schreef:

Misschien een domme vraag in deze, maar wat is tremperen?

En hoe doe je dat?

Vragen zijn nooit dom hoor!
tremperen (= besprenkelen met bijv. suikersiroop, ananassap o.i.d.). (dit is geciteerd van Marianne) Kwam het net tegen ;)
Voor suikersiroop is er een receptje.Heel simpel hoor. Als je die graag wilt, moet je me maar even mailen. Dan stuur ik het naar je op!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

8

Re: Recepten van Peggy Porschen

ik gebruik suikerwater ook voor de geur en smaak
je kunt er likeur door doen
een klein beetje er op of er tussen